مراحل تجزیه و تحلیل رقبا در جستجوگرها و دیجیتال مارکتینگ

مراحل تجزیه و تحلیل رقبا در جستجوگرها و دیجیتال مارکتینگ
  • مراحل تجزیه و تحلیل رقبا در جستجوگرها و دیجیتال مارکتینگ
    مراحل تجزیه و تحلیل رقبا در جستجوگرها و دیجیتال مارکتینگ

موضوع مقاله آموزش در سایت حرفه پلاس : مراحل تجزیه و تحلیل رقبا در جست و جوگرها و دیجیتال مارکتینگ

استاد بهزاد حسین عباسی

 

مدرس آموزش 

جناب آقای استاد بهزاد حسین عباسی

 

 

 

سرفصل های نوشتار

بررسی ترند کلمات کلیدی

Google trends

Gtmetrix

Archive Google

Content Marketing

Alexa

سایت برترین‌ها

شبکه های اجتماعی

Seo checker

Seo site checkup

Woorank

 

مراحل تجزیه و تحلیل رقبا در جست و جوگرها و دیجیتال مارکتینگ

 

حرف اول در این آموزش

اگر به دنبال این نروید که رقبایتان چه کسانی هستند نمی توانید کار و فعالیت آن ها را تجزیه و تحلیل کنید. گاهی شناسایی رقبا بسیار آسان تر از چیزی که فکر می کنید می باشد.

بررسی ترند کلمات کلیدی

 

Google trends

ابتدا باید ببینیم کلمه کلیدی ما در چه وضعیتی است و رقیب ما نسبت به ما چقدر قدرت دارد. ترند، رفتار یک کلمه کلیدی را به ما نشان می‌دهد که در یک بازه زمانی جست وجو شده، ما از این طریق می‌توانیم ببینیم آن کسی که روی کلمه کلیدی کار می‌کرد یا رقیب ما چه وضعیتی‌ را دارد.

 

موضوع مراحل تجزیه و تحلیل رقبا در جست و جوگرها و دیجیتال مارکتینگ

 

Gtmetrix

سایت‌ها از لحاظ سئو، اشتباهات کاربری، مشکلاتی که می‌تواند بهینه شود در وب سایت‌ها در سی‌ان‌اس‌های مختلف، نیاز دارند تا تغییر کنند. کار این نرم افزار، کم کردن حجم فایل ها، بهینه سازی فایل ها و استانداردسازی برای گوگل است. افرادی که از Gtmetrix استفاده می‌کنند می دانند که اگر سایتشان را از طریق فایلایی که Gtmetrix در اختیارشان قرار می‌دهد به روز کنند و این فایل‌ها را در سایتشان قرار دهند سایتشان بهینه می‌شود و بهتر در گوگل دیده می‌شوند.

Archive Google

بسیاری از افراد زمانی که می خواهند در این مورد صحبت کنند می‌گویند الگوریتم گوگل مدام عوض می‌شود و اگر بخواهیم گذشته یک وب‌سایت را نگاه کنیم و ببینیم به کجا می‌رود یا از کجا آمده و به کجا رسیده این راه غلطی است. زیرا این بحثی است که گذشته وب‌سایت‌ها را از ابتدایی که تأسیس شده اند نشان می دهد و ما می توانیم تغییراتشان را رصد کنیم. می‌توانیم ذهنیت بگیریم که چه بودند، چکار کردند و به کجا رسیدند.

اما دو نکته همیشه سد راه ماست:

آ) استانداردهای گوگل تغییر کرده

ب) استانداردهای برنامه‌نویسی تغییرکرده است. امّا می تواند به ما دید کلی بدهد.

Content Marketing

با این روش می توان محتواهای رقبا را بررسی کرد.

موضوع صحیح مراحل تجزیه و تحلیل رقبا در جست و جوگرها و دیجیتال مارکتینگ

Alexa

دو کاربرد بسیار مهم الکسا: یک Alexa Siteinfo( به ما یک بیوگرافی از سایت می‌دهد و می‌تواند بگوید چقدر رتبه بازدید داشته است و کلمات کلیدی استفاده شده و قدرت ماندگاری افراد در سایت را به ما نشان می دهد) اگر تبلیغات بزرگی بر روی محصول شرکتی انجام شده باشد یا بلافاصله تیم نمایشگاه تبلیغات خوبی انجام داده باشد، دیده شده باشد و برند شده باشد حتی شناخت گروه مشتریان نسبت به یک محصول باعث بالا رفتن رتبة الکسای آن فرد، سازمان و یا وب‌سایت خواهد شد. پس رتبة الکسا می‌تواند به تبلیغات، شناخت مشتری‌ها، برند بودن محصول یا شرکت بستگی داشته باشد. این دومین نکته‌ای می‌تواند داشته باشد تا ما بررسی کنیم و ببینیم خودمان کجاییم و رقیبمان کجاست. در گذشته الکسا اعتبار زیادی نداشت چون افرادی که از آن استفاده می‌کردند باید نوار ابزارش را داشته باشند و کسانی که نوار ابزارش ‌را داشتند آنالیز می کرد اما دیگر این موضوع برداشته شد و اکثراً یک ابزار جهانی به عنوان یک رفرنس به آن نگاه می‌کنند تبدیل شد.مورد بعدی را نه به عنوان یک ابزار بلکه به عنوان یک روش می توان نگاه کرد.
از طریق این روش می‌توانیم رقیبمان را بررسی کرده و ببینیم از چه کلمات کلیدی و چه تایتل‌هایی استفاده کرده است.زیرا کمک می‌کند تا بتوانیم خودمان از آن برای سایت خودمان استفاده کنیم.این روش، روشی است که می‌توان محتوای یک صفحه‌ را مشاهده کرد.ابتدا صفحه وب‌سایت را در کروم بازکرده، کلیک سمت راست روی قسمت خالی صفحه نه روی عکس، سپس گزینه ویو پیس و کنترل یو را انتخاب می‌کنیم. کلماتی که در Titleو کلماتی که در description استفاده شده و در Keyword .گوگل به این موارد نگاه کرده و مقایسه انجام می دهد.

سایت برترین‌ها

این سایت جزو سایت‌هایی است که مطالب اجتماعی درج می‌کند.سایت‌های خبری، سایت‌های اجتماعی، زمانی که اتفاقی می‌افتد و خبری درج می‌شود چون مطلب را زیاد درج می‌کنند بلافاصله در Rank گوگل می‌آیند و مطالبشان ایندکس می‌شود.یکی از مراحلی که می توان بررسی کرد که چرا رقیبمان در گوگل است، این است که ببینیم چه مقدار مطلب، خبر، مقاله در طی چند ساعت درج می‌کند. و چقدر به روز رسانی انجام داده است. قدرت یک وب‌سایت به تعداد مطالب معتبر و ارزشمند و کانتنت‌هایی که براساس اصول طراحی و نوشته شده می تواند باشد.

شبکه های اجتماعی

اکثر رقبای شما از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند، حتماً آن ها را فالوو کرده و تعداد لایک ها و کامنت ها را بررسی کنید. رقبا باید نامحسوس دیده شوند تا بتوان حتی از آن ها کپی برداری کرد. تا بهترین استراتژی را برای مقابله با آن ها داشته باشیم.

Seo checker

به ما کمک می‌کند ریز و ایرادات وب‌سایتمان را از بابت سئو بدست بیاوریم. سایتمان را آنالیز کنیم و متوجه شویم که این ایرادات در سایتمان وجود دارد. آیا آیکون را در تب سایتمان تعریف کرده ایم؟ سایت‌مپ داریم؟ لینک شکسته در سایتمان وجود دارد یا ندارد؟ عکس هایمان Alt دارد؟ بحث آیکونی که باید در Tab دیده بشود یا Back Link به سایت ما داده شده؟ و سایر موارد دیگر. این ها نکاتی هستند که کاملاً در Seo برای ما ارزشمندند.

Seo site checkup

در مواقعی که می‌خواهید از سایت رقیبتان یا سایت خودتان آنالیز داشته باشید، ای را فراموش نکنید.

Woorank

کی از سایت‌هایی است که به شما می‌گوید در سایتتان چه اتفاقی افتاده. (خیلی ریزتر و دقیق تر از Seo site checkup) از درون سایتتان را آنالیز کرده و مشخصات کلمات کلیدی‌ را به شما می دهد. ایراداتی که سایت می‌تواند داشته باشد را می گوید.

 

مراحل تجزیه و تحلیل رقبا در جست و جوگرها و دیجیتال مارکتینگ صحیح

 

حرف آخر در این آموزش

نظارت کردن بر کار سایر رقبا کار پایان ناپذیری است. حتی اگر نمی توانید رقابت خود را کاهش دهید، می توانید چیزهای زیادی یاد بگیرید.

موضوعات مربوط با موضوع مراحل تجزیه و تحلیل رقبا در جستجوگرها و دیجیتال مارکتینگ در سایت حرفه پلاس

جایگاه روش های بازاریابی اینترنتی در شرایط جدید رکود و بحران

مروری بر پلت فرم های کسب درآمد در فضای مجازی کسب و کار ایران

پرسنال برندینگ در دیجیتال مارکتینگ

تجربیات موفق از بازاریابی در شبکه های اجتمایی با محوریت تجربه نت فلیکس

سئو ، تبلیغات ، برند یا اثر محتوایی خدمات کالا در تجارت الکترونیک

مراحل تجزیه و تحلیل رقبا در جستجوگرها و دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی منفی در دیجیتال مارکتینگ

جایگاه Influencer ها در بازاریابی شبکه های اجتماعی

ابزارهای اندازه گیری در دیجیتال مارکتینگ

بهینه سازی نرخ های تبدیل سایت CRO

مدیریت تجربه دیجیتال

آشنایی با دیجیتال مارکتینگ و نقش آن در هویت برند

دیجیتال برندینگ

ترکیب برندینگ دیجیتال و کانتنت مارکتینگ

مهارت های دیجیتال مارکتینگ کدامند؟

کمپین های دیجیتال مارکتینگ و مدیا پلنینگ

نقش تفکر استراتژیک و استراتژی در عصر دیجیتال

برنامه نگه داشت و دسته بندی کاربر

بازاریابی ویروسی در دیجیتال مارکتینگ

نقشه ی راه دیجیتال مارکتینگ

توزیع محتوا مهمتر از تولید محتوا

wikibrands in digitalmarketing

کمپین های دیجیتال مارکتینگ در ایران

بازاریابی محتوایی

نقش سئو مارکتینگ در بازاریابی محتوایی

همکاری اثربخش با تیم های محتوایی

اندازه گیری شاخص کلیدی عملکرد در سئو


رایگان
جهت ثبت نظر و رأی باید وارد حساب کاربری خود شوید . ورود به حساب کاربری

مطالب مرتبط