نقش سئو مارکتینگ در بازاریابی محتوایی

نقش سئو مارکتینگ در بازاریابی محتوایی
  • نقش سئو مارکتینگ در بازاریابی محتوایی

سر فصلهای نوشتار

  • اصول SEO MARKETING
  • عملکرد SEO MARKETING
  • علل استفاده از SEO
  • پیدا کردن کلید واژه های اصلی
  • جایگاه SEOدر مارکتینگ
  • SEO ON PAGE
  • اجزای SEO ON PAGE
  • SEO OF PAGE
  • ابزارهای بالا بردن authority صفحه
  • استفاده از هوش مصنوعی

حرف اول در این آموزش

مبحث SEO MARKETING ( بهینه سازی موتورهای جستجو) بیش از پانزده سال است که مورد استفاده کاربران قرار گرفته است. این مبحث بیشتر انسان محور بوده و بر رفتار انسانها متمرکز است تا بتوانند به اهداف و نتایج مورد نظرشان دست یابند.

نقش SEO MARKETING در بازاریابی

اصول سئو مارکتینگ (SEO MARKETING)

1. مرتبط بودن محتوا 
2. مورد علاقه بودن محتوا 
در سالهای گذشته مفاهیم تکنیکال در سئو کم بود و بیشتر از تکنیکهای کیبوردی استفاده می شد. اما با گذر زمان مباحث تکنیکال و الگوریتم ها در این حوزه قوت گرفت و باعث شد مطالب با کفیت تر و ارزشمندتر بالاتر بیاید.

نقش SEO MARKETING در بازاریابی صحیح

عملکرد سئو مارکتینگ (SEO MARKETING)

فعالیت اصلی موتورهای جستجوگر به سه قسمت اصلی تقسیم بندی می شوند:
1. Crawl (خزنده): در ابتدا موتورهای جستجو شروع به کرول کردن میکنند و وارد تمام صفحات و سایتهای مختلف شده و اطلاعات و مطالب روی سایت را برداشته و ذخیره مینماید. شما می توانید به این خزنده ها اجازه ورود یا عدم ورود به سایت خود را دهید. اگر در طراحی وب دقت صورت نگیرد و طوری طراحی شود که اجازه ورود کرولر را به سایت ندهد، کرول انجام نشده و صفحه های شما وارد موتورهای جستجوگر نمی شود.

2. Index (ذخیره کردن): در این مرحله اطلاعات جمع آوری شده از وبسایتها، براساس یک الگوریتم در یک سرور سازماندهی شده و نگهداری میشوند. این موضوع کمک می نماید تا دیده شدن شما در فضای وب بیشتر شود.

3. Ranking (طبقه بندی کردن): یکی از مهمترین مسائلی است که گوگل یا هر موتور جستجوگری به آن اهمیت داده و الگوریتمهایی را که برای رنکینگ استفاده میشود را مدام تغییر داده تا به بهینه ترین حالت برساند. طبقه بندی کردن برای نشان دادن نتایج در صفحه های نگهداری نتایج که به SERP معروف است توسط یک سری رباط که خود موتور جستجوگر درون خود تعبیه کرده است استفاده نموده و صفحهای نتایج را دسته بندی می نماید.

*بعد از گذر از این سه مرحله به وسیله ورود کلمه کلیدی که وارد کرده ایم اطلاعات لازم را در کمترین زمان ممکن بدست خواهیم آورد.

علل استفاده از سئو (SEO)

قبل از بررسی استفاده از سئو در هر کسب و کاری، ابتدا باید دانست که آیا اصلا سئو مارکتینگ مورد نیاز کسب و کار ما است یا خیر؟ زیرا برخی از بیزنس ها نیازی به استفاده از سئو مارکتینگ ندارند. در استفاده از سئو در ابتدا باید توجه داشت که آیا مخاطبین ما اصلا از فضای وب و موتورهای جستجوگر استفاده می نمایند؟
علل استفاده: 
1. افزایش دسترسی به بازار 
2. افزایش تاثیر فعالیتهای بازاریابی 

 


خرید دوره آموزش جامع سئو حرفه پلاس


 

پیدا کردن کلید واژه های اصلی

1. استفاده از Keyword Planner

2. استفاده از google Trends

3. استفاده از Search box

 

موضوع نقش SEO MARKETING در بازاریابی

جایگاه SEO در مارکتینگ

SEO یکی از بازوهای مهم اجرایی دیجیتال مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ بخشی از مارکتینگ میباشد.
رفته رفته و با حرکت به سمت جلو، حوزه تکنیکال در SEO بسیار قوی شده و CMS ها باید از لحاظ کد نویسی و تکنیکال خیلی درست باشند و از کدهای مرتب استفاده شود تا crawler ها بتوانند شما را ببینند.

SEO ON PAGE

بهینه سازی موتورهای جستجو روی صفحه: فعالیتهایی که ما روی سایت از لحاظ تکنیکال و محتوایی انجام میدهیم تا crawler گوگل ما را بهتر شناخته و بتواند از مطالب ما استفاده کند.

 


 خرید دوره اهمیت و مراحل بازاریابی محتوایی حرفه پلاس


 

اجزای سئو آن پیج (SEO ON PAGE)

1. محتوا : باعث میشود تا کاربر به سمت ما آمده و از ما استفاده کند. 
2. Title tag: عبارات پنجاه یا شصت کاراکتری هستند که در عنوان صفحه قرار میگیرند و در نقطه اول، crawler روی سایت آن را میبیند.
3. URL: آدرسی است که به آن آدرس بار نوشته شده است. امروزه باید URL کاملاً مرتبط با مطلبی باشد که روی صفحه قرار دارد.
4. Linkable بودن: صفحه ما باید قابلیت لینک شدن به صفحات دیگر را داشته باشد.

سئو آف پیج (SEO OF PAGE)

بهینه سازی موتورهای جستجو خارج صفحه: SEO ای که در خارج از صفحه ما انجام میشود و بیرون از وب سایت ما است و ما باید از کانالها و ابزارهای ارتباطی خودمان استفاده کنیم.

ابزارهای بالا بردن authority صفحه

1. هرچقدر لینکی که از رسانه های اجتماعی مختلف میگیریم، دامنه و authority (قدرت) بالاتری داشته باشند، کیفیت سایت ما بالاتر میرود. 
2. کامنت گذاشتن در این سایتهای با بازدیدکننده بالا
3. Influencer ها (تاثیر گذارنده ها) به دلیل کاربران و ورودی های زیاد، اگر از مطلب شما خوششان بیاید، باعث میشوند یک سری کاربر روی سایت شما بیاورند.

استفاده از هوش مصنوعی

گوگل از هوش مصنوعی برای بسیاری از تکنولوژیهای خود از جمله SEO استفاده میکند. 
هوش مصنوعی، همان کاری است که ذهن انسان انجام میدهد و سعی مینماید کارها را براساس الگوریتم و مسیری که به آن فکر میکند انجام دهد. یکی از زیر مجموعه های هوش مصنوعی، Machin learning است که با توجه به آنالیزهای متناسب با رفتار کاربر، متوجه میشود که رفتارها چگونه اتفاق افتاده و این موضوع کمک مینماید تا نتایج Search ، مرتبط با رفتار کاربر شود.
یکی از مفاهیم این حرکت، LSI بود. در حدود سال 1980 در علم ریاضیات شکل گرفت و در واقع ارتباط پنهان بین مطالب و فرمولهای ریاضی است. این مفهوم در گوگل نیز استفاده شد البته هنوز آمار رسمی در استفاده از این مفهوم وجود ندارد اما با توجه به خروجی که اتفاق افتاده صاحب نظران این حوزه مطمئن هستند که گوگل از آن استفاده میکند. LSI باعث میشود ارتباط با لغات امکان پذیر شده و نتایج ارائه شده وابسته به مفهوم شود. 

 

نقش SEO MARKETING در بازاریابی درست

 

حرف آخر در این آموزش

کلمات کلیدی، موضوعاتی که در ذهن ما هستند و ما به دنبال جست و جو از آنها هستیم. سایتهای باهوش برای کلمات کلیدی دنباله دار، برای محتواهای سوالی، تولید محتوا انجام داده اند.

موضوعات مرتبط



رایگان
جهت ثبت نظر و رأی باید وارد حساب کاربری خود شوید . ورود به حساب کاربری

مطالب مرتبط