دوره زبان بدن

دوره زبان بدن

دوره زبان بدن و اهمیت زبان بدن در فروش

در این دوره آموزشی به صورت فشرده نکاتی در رابطه با زبان بدن پیش از مذاکره، حین مذاکره و پس از مذاکره و همچنین اهمیت زبان بدن در انواع مذاکرات فروش توسط استاد نیما کیمیایی ارائه شده است.

پس از گذراندن دوره زبان بدن شما با انواع زبان بدن مخاطبان و همچنین استفاده موثر از زبان بدن در مذاکرات حضوری فروش آشنا شده و از آن نهایت بهره را خواهید برد.

چنانچه می‌خواهید به یک فروشنده حرفه‌ای تبدیل شوید می‌توانید در دوره فروشنده حرفه پلاس شرکت کنید تا در کوتاهترین زمان به نتیجه دلخواه برسید.

سرفصل نوشتار

 

 زبان بدن چیست؟

معمولا افراد، در دیدارهایی که با یکدیگر دارند، قبل از اینکه زبان به سخن بگشایند، می‌توانند از روی رفتار و حالات طرف مقابل، او را بشناسند و نوع تفکر او را حدس بزنند. این رفتار و حالاتی که فرد مقابل دارد را زبان بدن می‌گویند که در مواردی از آن به عنوان جانشین پیام‌های شفاهی یاد می‌کنند. در این محتوا قصد داریم در مورد زبان بدن و نوع تاثیر آن بر روی مذاکرات افراد صحبت کنیم.

تاثیر زبان بدن بر روی مذاکرات

زبان بدن در تمامی زندگی افراد تاثیر دارد و به معنای دیگر، در متن زندگی افراد قرار دارد و می‌تواند تمامی کارها و رفتارها، از ارتباط‌های ساده گرفته تا مذاکرات پیشرفته را به طور کامل تحت تاثیر قرار دهد.
همه افراد می‌توانند با یادگیری درست و مناسب زبان بدن و حرکات مناسب، روابط بهتر و مناسب‌تری در طول روز با افراد دیگر داشته باشند و همه افراد را تحت تاثیر خود قرار دهند.
همانطور که گفتیم زبان بدن در مذاکره‌ها، اهمیت بسیاری دارد به گونه‌ای که تحلیل‌گران عقیده دارند، کلمات حدود 7 درصد بر روی مذاکره‌ها تاثیر دارند، ۳۸ درصد تناژ صدا و زبان بدن نیز ۵۵ درصد  بر روی مذاکره‌ها می‌تواند تاثیر بگذارد. بناربراین باید بتوانیم به طور مناسب از زبان بدن خود در مذاکره‌ها استفاده کنیم.

نکته‌ای که باید بدانید این است که مذاکره چهار مرحله دارد:

  • قبل از مذاکره
  • شروع مذاکره 
  • در حین مذاکره
  • پایان  مذاکره

زبان بدن قبل از مذاکره

شما برای زبان بدن قبل از مذاکره باید یک سری اقداماتی را داشته باشید، در شروع، باید بازی‌های متفاوتی را انجام دهید و در حین و اتمام مذاکره نیز باید در حدی که بتوانید از طریق زبان بدن، اطلاعات بیشتری را در اختیار شنونده قرار دهید.
اما سوالی که در اینجا پیش می‌آید این است که  قبل از مذاکره باید به چه اقداماتی درباره مبحث زبان بدن توجه داشته باشیم؟
 قبل از شروع مذاکره، برای اینکه بتوانید موفقیت بیشتری کسب کنید، به این موضوع توجه داشته باشید که رفتار، نوع لباس پوشیدن، رنگ لباس، دکور محیط، همکاران و همه موارد این چنینی می‌توانند بر روی مذاکرات تاثیر داشته باشند. گاهی حتی خودروهایی که در پارکینگ محل مذاکره پارک هستند نیز می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد. بنابراین اگر وارد مذاکره‌ای شدیم باید مکانی را انتخاب کنیم که از هر لحاظ مناسب‌ترین باشد.

تاثیر افکار بر روی بدن

 لازم به ذکر است که بدانیم افکار ما می‌تواند بر روی زبان بدن نیز تاثیر بگذارد. تحقیقات نشان داده است که حتی حیوانات هم در زمانی که احساس قدرت می‌کنند و حس مالکیت با آنها دست می‌دهد، این احساس، بر روی بدن آنها نیز تاثیر دارد؛ ما انسانها نیز وقتی که می‌خواهیم قدرت بیشتری از خود نشان دهیم، فضای بیشتری را اشغال می‌کنیم و به این ترتیب نشان می‌دهیم که فضای ایجاد شده مال ماست. بنابراین قبل از شروع مذاکره،  باید حواسمان به طور کامل به بدن و حرکاتمان باشد و سعی کنیم که چهره‌ای بشاش و صورتی باز داشته باشیم تا نشان دهد که فکر قدرتمندی داریم.

 تاثیر بدن بر روی افکار

 یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که فرم و حالت‌های بدن و همچنین نوع نشستن فرد می‌تواند بر روی افکار تاثیر داشته باشد. 
 لازم است بدانیم افرادی که احساس قدرت و برتری می‌کنند، میزان تستوسترون در بدن افزایش دارد و افرادی که احساس ضعف و ناتوانی دارند تستوسترون در بدن آنها کاهش می‌یابد.
نکته مهم‌تر این که باید بدانیم این است که کورتیزول هورمون استرس است به این معنی که زمانی که حال خوبی نداریم و نسبت به محیط اطراف آن دچار استرس می شویم میزان کورتیزول خون ما بالا می رود و این برای این است که ضربان قلب به حالت معمول برگردد و فشار خون نیز به حالت نرمال در بیاید. بنابراین وقتی که فرد به حالت قدرتمند بنشیند میزان تستوسترون خون او بالا می‌رود و وقتی که حالت مظلوم و ضعیف بنشینم کورتیزول خون آنها بالا می‌رود و به این ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که نوع نشستن نیز می‌تواند بر روی زبان بدن تاثیر بگذارد.

تاثیر زبان بدن بر روی زندگی

 زبان بدن می‌تواند بر روی زندگی نیز تاثیر بگذارد بنابراین برای اینکه بتواند بر روی زندگی و مذاکره شما تاثیر بگذارد، در زمان صحبت کردن یا مذاکره سعی کنید که به طرف مقابلتان نگاه کنید به این معنی که ۷۵ درصد از زمان مذاکره سعی کنید که مذاکره شما به صورت چشمی انجام بگیرد.

زبان بدن برای شروع مذاکره

 در این قسمت می خواهیم در مورد چند نکته مهم که برای شروع مذاکره باید مد نظر داشته باشیم، صحبت کنیم به این معنی که چه نکات و حرکاتی را در برای شروع یک مذاکره باید در نظر داشته باشیم.

در بزنید

 نکته اولی که برای مذاکره باید در نظر داشته باشید این است که در هنگام ورود به جلسه حتما در بزنید و چرا که برای ارتباط باید حریم شخصی یک نفر را کاملاً در نظر داشته باشید.

لباس مناسب

 برای ورود حتماً با انرژی و انگیزه وارد شوید. پوشش حرفه‌ای و لباس مناسب داشته باشید.

نوع دست دادن مهم است

 هنگام وارد شدن به جلسه نوع دست دادن خود را در کنترل داشته باشید.
 برای دست دادن لازم است بدانید که فردی که قدرت را در دست دارد اقدام به دست دادن می کند. بنابراین در هنگام دست دادن حواستان به تقدم و تأخر باشد و اجازه برد که قدرت را در دست دارد اقدام به دست دادن پا پیش بگذارد.

ارتفاع خود را حفظ کنید

 یادتان باشد که ارتفاع بر روی کلام فرد تاثیر بسزایی دارد به این معنی که اگر هر چقدر ارتفاع پایین‌تری نسبت به طرف مقابلتان داشته باشید، قدرت کلام شما ضعیف‌تر می‌شود بنابراین سعی کنید میزان ارتفاع خود را در مذاکره، هم راستا با طرف مقابل خود داشته باشید. 

زبان بدن در حین مذاکره

 در حین مذاکره باید طوری باشیم که بتوانیم تعامل مناسبی با طرف مقابل داشته باشیم از جمله اینکه:

  • از انجام ژست‌های منفی پرهیز کنیم. 
  • نگاه زیاد به اطراف نداشته باشید
  • علاقه‌ی خود را به سخنان و صحبت‌های طرف مقابل نشان دهید
  • علائم و رفتار طرف مقابل را ارزیابی کنید
  • لبخند بزنید
  • نوع قرار دادن دست‌ها بر روی میز در حین مذاکره از اهمیت بالایی برخوردار است.

مهمترین نکته‌ای که در این قسمت باید مد نظر داشته باشیم این است که زبان بدن و قدرت سازمان رابطه معکوسی دارد بنابراین ژست‌های منفی می‌تواند تاثیر بسیار بدی بر روی قدرت فرد در مذاکرده داشته باشد.

 زبان بدن در پایان مذاکره

زبان بدن در پایان مذاکره نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.  در این قسمت به ما یاد می‌دهد که با در نظر گرفتن نوع رفتار و حرکات فرد مقابل نتیجه بگیریم که آیا با هم همسو و همفکر هست یا خیر و یا با استفاده از این است سلول‌های نورون‌های آینه‌ای کمک کنیم که رفتار و حرکات ما به همدیگر نزدیک شود.


 

270,000 تومان
نظرات شما
  1. سلام وقت بخیر آیا کلاس بصورت آنلاین برگزار میشه؟

    پاسخ : سلام دوره زبان بدن به صورت ویدیوی ضبط شده در یک محیط کاملا حرفه ای ارائه شده است
جهت ثبت نظر و رأی باید وارد حساب کاربری خود شوید . ورود به حساب کاربری

مطالب مرتبط