درخت دانش : فروش ، فروش چیست؟ ، معنی فروش

 

معنی فروش ، فروش چیست؟

 

فروش چیست!

تعریف های زیادی در مورد کلمه فروش وجود دارد. خیلی ها از خود می پرسند که معنی فروش چیست؟

حتی فروشندگانی هم که در امر فروش بسیار حرفه ای هستند، شاید تعریف دقیقی از فروش و فروختن ندارند.

فروش « sales » به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که یک نفر - فروشنده - انجام می دهد تا به خریدار در انتخاب کالای موردنظر خود کمک کند.

این کالا؛ یا محصولی فیزیکی است یا نوعی خدمت است که خریدار از طریق فروشنده آن را انتخاب کرده و از آن استفاده می کند.

یکی دیگر از جواب ها در سوال فروش چیست را می توان شروع یک رابطه با مصرف کننده نامید. و فروش را می توان نقطه پایانی بازاریابی «marketing » دانست.

 

اما معنی فروش همین تعاریفی که ارائه شد نیست، بلکه فرایندی را در دل خود دارد که می توان به سه مرحله تقسیم کرد.

1- فعالیت ها و فرایند های قبل از فروش

2- عملیات فروش یا فروختن

3- فعالیت ها و فرایند های پس از فروش

 

فرایندهای فروش و معنی فروش

معنی فروش ، فروش چیست؟

 

فرایندهای قبل از فروش چیست؟

 وقتی از خود در باره معنی فروش پرسش می کنیم و می گوییم فروش چیست؟، شاید فقط یک تعریف به ذهنمان خطور کند اما فروش زمانی اتفاق می افتد که قبل از آن روندی طی شده باشد که بخشی از آن را بازاریابی یا مارکتینگ در بر میگیرد. در این قسمت بخش فروش و بازاریابی باید همکاری تنگاتنگی با هم داشته باشند و تعامل فروش با مارکتینگ - مقاله تعامل فروش با مارکتینگ بخش مهمی از این فرایند است.

بخشی دیگر را می توان به پیش بینی فروش - مقاله تیکنیک های پیش بینی فروش - ربط داد. در پیش بینی فروش شما با اطلاعات گذشته و مدل های استاندارد درک صحیحی از بازار و مشتریان خواهید داشت.

پس از این فعالیت ها فروش در مرحله مهمی قرار می گیرد. شما مشتری را پیدا کرده اید و مطمئنید که فرد درست را برای فروش انتخاب کرده اید.

ارائه محصول در جلسه ای که با مشتری دارید . در اینجا شما باید مهارت های ارائه در فروش - مقاله مهارت های ارائه در فروش - را به خوبی بلد باشید تا مشتری را به خرید ترغیب کنید.

در همان جلسه فروش یا جلسات بعدی گوش شنوایی داشته باشید و دغدغه های مشتری را بشناسید. در این مرحله مهارتی به نام نحوه برخورد با مشکلات و دغدغه های مشتری - مقاله نحوه برخورد با مشکلات و دغدغه های مشتری - به شما کمک می کند تا به فروش نزدیک شوید.

در بخش نهایی قبل از عملیات فروش، مذاکره با مشتری صورت می گیرد و در این قسمت فروشنده باید مهارت های مذاکره در فروش - مقاله مهارت های مذاکره در فروش - را بلد باشد. همزمان با این مهارت فروشنده می بایست از اصولی برای متقاعدسازی پیروی کند که اصطلاحا به آن اصول جهانی متقاعدسازی در فروش - مقاله اصول جهانی متقاعدسازی در فروش گفته می شود و با یادگیری این مهارت ها امر فروش سریع تر رخ می دهد.

در کنار این مهارت ها تکنیک های فروش - مقاله تکنیک های فروش - به طور مجزا وجود دارد تا فروش با موفقیت صورت پذیرد.

عملیات فروش چیست؟

 فروش در این مرحله انجام می شود. مشتری قانع شده است که محصول مناسب او و مجموعه اوست.

در این بخش نحوه عقد قرارداد با مشتری، تعیین قیمت محصول، ارائه تخفیف به مشتری در زمان فروش، مباحث مالی از اهمیت بالایی برخوردار است.

- عقد قرارداد با مشتری : در برخی از کسب و کار ها در زمان خرید و فروش، لازم است که قراردادی میان خریدار و فروشنده منقعد شود و بر اساس قرارداد می بایست کالا یا خدمت به مشتری از طرف فروشنده ارائه گردد. در این مرحله فروشنده باید با مباحث حقوقی به خوبی آشنا باشد و یا از یک مشاور حقوقی مشاوره بگیرد.

تعیین قیمت محصول و ارائه تخفیف : در این بخش لازم است که تولید کننده یا عرضه کننده خدمات برای محصول خود قیمتی را با توجه به فاکتورهای مختلف در کسب و کار تعیین کند. میزان تخفیف و نحوه ارائه تخفیف و قیمت تاثیر بسزایی در رخدادن فروش دارد.

نحوه بازپرداخت و دریافت وجه و نحوه تعیین آن نیز در جلسات فروش بسیار حائز اهمیت است و تکنیک ها و سیاست های خاص خود را دارد. و فروشنده موفق باید به این مسائل آشنا باشد.

فرایندهای پس از فروش چیست؟

در صورتی که قصد ارائه محصول به صورت بلندمدت را دارید و کسب رضایت مشتری پس از خرید برای شما مهم است، باید فرایندها و روش هایی را برای ارتقای رضایت مشتری طی کنید تا مشتری از چرخه فروش شما خارج نشود و همیشه یک خریدار ماندگار برای شما باقی بماند.

در این بخش شما باید اقدام به طراحی سیستم های ارتباط با مشتری - مقاله طراحی سیستم های ارتباط با مشتری - نمایید تا به وسیله آن از میزان رضایت مشتری در هر زمان آگاه باشید.

 همچنین با استفاده از شاخص های ارزیابی عملکرد در بخش فروش می توان به درک درستی از فرایند فروش رسید و مشتریان را حفظ کرد. 

 

خدمات پس از فروش در فروش چیست؟

معنی فروش ، فروش چیست؟

 

فروش در چه فضاهایی اتفاق میفتد؟

پس از آنکه معنی فروش را فهمیدیم و به پرسش فروش چیست پاسخ دادیم، نوبت آن است که بگوییم فروش در فضاهای مختلف روش های خاص خود را دارد. ما در شبکه های اجتماعی و پیامرسان ها می توانیم فرایند فروش را شروع کنیم و برای مثال فروش در اینستاگرام - مقاله مقاله فروش در اینستاگرام با فروش در تلگرام از راه های متفاوتی استفاده می شود. فروش و فرایندهای فروش در فضای آفلاین با فروش و فرایندهای فروش در فضای آنلاین تفاوت دارد. فروش مویرگی - مقاله فروش مویرگی با فروش به شرکت ها روش های خاص خود را دارند و برنامه ریزی عملیات فروش هر کدام تفاوت هایی دارند. نحوه ارائه در فروش محصول فیزیکی با نحوه ارائه در فروش خدمات هر کدام حاوی نکته های دقیقی است که با مطالعه انها شما می توانید درک صحیحی از آن را داشته باشید.

 

در ادامه، زمانی که فرد به صورت حرفه ای به فروشندگی می پردازد، راهکاری های فروش در زمان رکود - مقاله راهکارهای فروش در زمان رکود را به خوبی می داند و زمانی که به مدیریت یک تیم فروش می پردازد، می تواند با مدیریت استعداد ها تیم خود را به خوبی رهبری کند و راه صحیح فروش و معنی فروش را در تیم القا کند.

 

تیم فروش در معنی فروش

معنی فروش ، فروش چیست؟

 

اعضای یک تیم فروش

در تیم های فروش می توان این عناوین شغلی را تعریف کرد :

1- مدیر فروش

فردی که مدیریت تیم فروش را برعهده دارد. یک مدیر فروش موفق فردی است که توانایی رهبری تیم فروش را داشته باشد و توانایی ارائه راهکار در زمان کاهش فروش را دارا باشد و به عملکرد تیم فروش نظارت داشته باشد و تیم فروش را به سمت هدف نهایی یک تیم فروش ، یعنی افزایش فروش برساند.

2- مهندس فروش

فردی که پشتیبانی فنی محصول و معرفی محصول به صورت فنی را بر عهده دارد. مهندس فروش باید به اطلاعات فنی محصول اشراف کامل داشته باشد و در زمان ارائه محصول به مشتری بتواند به صورت کامل و با زبانی ساده محصول را برای خریدار توضیح دهد . یک مهندس فروش باید فن بیان قوی و مناسبی داشته باشد.

3- کارشناس فروش

فردی است که با خریدار در تعامل است و معرفی محصول را به عهده دارد. کارشناس فروش موظف است که همیشه به مدیر فروش گزارش دهد و به مدیر فروش در رسیدن به هدف افزایش فروش کمک می کند. توانایی ایجاد ارتباط با مشتریان یکی از مهمترین وظایف یک کارشناس فروش است.

4- کارشناس بازاریابی

فردی است که مسئول جذب مشتری است و بازاریابی را بر عهده دارد. وظیفه بسیاری مهمی در بخش بندی مشتری دارد و باید مشتریانی را انتخاب کند که احتمال بیشتری وجود دارد که محصول یا خدمت ارائه شده را خریداری کند. حتی یک کارشناس بازاریابی حرفه ای می تواند با توجه به درک نیاز مشتری تغییراتی را در محصول به تیم تولید ارائه دهد تا فروش محصول تسهیل گردد.

5- کارشناس خدمات پس از فروش

فردی است که وظیفه پشتیبانی مشتری و پیگیری شکایات مشتری را پس از فروش بر عهده دارد. این فرد می تواند خود یک فروشنده باشد و حتی در برخی از انواع فروش ، فردی که فروش را برعهده دارد خدمات پس از فروش را هم انجام دهد. یک خریدار بیشترین حس نزدیکی را با فرد فروشنده دارد.

6- ویزیتور

فردی است که به صورت حضوری محصول مورد نظر را معرفی و به دنبال مشتری است. ویزیتور بیشتر یک بازاریاب محسوب می شود تا فروشنده . اما در نوک پیکان یک تیم فروش قرار گرفته است و در زمان معرفی محصول باید اطلاعات کاملی درباره محصول داشته باشد . و همچنین فرد ویزیتور باید هماهنگ با هویت برند عمل کند تا فروش به خوبی انجام شده و محصول در ذهن مشتری به درستی نقش ببندد.

7- مشاور فروش

فردی است که به صورت حرفه ای و با استفاده از علوم و فنون فروش به تیم فروش برای بهبود فروش مشاوره می دهد. یک مشاور باید معنی فروش را به خوبی درک کند . در جواب فروش چیست حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. در مدیریت تیم فروش بتواند مدیر فروش را به خوبی هدایت کند و همچنین سابقه خوب و قابل قبولی در فروش ، چه از نوع فروش خدمات و چه از نوع فروش محصولات داشته باشد . مشاور همیشه باید به روز باشد و به دنبال جدیدترین تکنیک های افزایش فروش باشد.

8- استراتژیست فروش

فردی است که استراتژی و اهداف تیم فروش را تعیین می کند و بر اساس برنامه های مدون برنامه فروش را مدیریت می کند.

و ...

 

فروش و معنی فروش و فضای فروش

معنی فروش ، فروش چیست؟

مدل های فروش چیست؟

فروش به سه مدل رخ می دهد :

1- فروش مستقیم چیست؟

معنی فروش به صورت مستقیم یعنی خریدار و فروشنده به صورت مستقیم با هم در ارتباط هستند و واسطه ای میان خریدار و فروشنده نیست.

2- فروش واسطه ای یا غیر مستقیم چیست؟

فروش غیر مستقیم و واسطه ای به این معنی است که تولید کننده محصول یا خدمت دهنده با خریدار در ارتباط مستقیم نیست و از طریق یک واسطه محصول یا خدمت موردنظر به فروش می رسد.

3- سیستم همکاری در فروش چیست؟

در سیستم همکاری در فروش ، فرد یا شرکت هایی خریدار را به فروشنده معرفی می کنند یا به فروشنده برای پیدا کردن مشتری کمک می کنند.

 

با خواندن این مقاله انتظار می رود که شما با معنی فروش آشنا شده و در جواب فروش چیست؟ بتوانید اطلاعاتی را در اختیار افراد بگذارید و با مطالعه بیشتر به یک فروشنده حرفه ای تبدیل شده باشید. نظر شما در رابطه با معنی فروش و عوامل موثر بر موفقیت فروش چیست؟

 

 

   

 

  1. بهترین مطلبی بود که درباره فروش خوندم

  2. مفهوم فروش را به درستی بیان کردین و به نظرم در مشاغلی که به صورت خدماتی فعالیت دارند ، خدمات پس از فروش به مراتب درجه اهمیت بالاتری دارد.

  3. مقاله جامعی درمورد فروش بود ، ممنون .

  4. userpic بب
    1398/07/29 21:31:11

    خیلی عالییییی

  5. userpic 0
    1398/07/27 3:17:30

    خیلی مطلب مفیدی بود

  6. userpic .
    1398/07/25 21:11:24

    خیلی مطلب خوبیه. مرسی

  7. userpic ال
    1398/07/24 21:6:29

    فروش نوک پیکان شرکت های مختلف هست

  8. خیلی ممنون از مطلبی که ارائه دادین

  9. فروشندگی بهترین شغل دنیاس

  10. userpic _
    1398/07/18 21:47:5

    برنامه ریزی واقعی در فروش اصلی مساله برای مدیران فروشه