چرا باید هر چیزی را و هر کجا تبلیغ نکنیم؟

چرا باید هر چیزی را و هر کجا تبلیغ نکنیم؟
  • چرا باید هر چیزی را و هر کجا تبلیغ نکنیم؟
    چرا باید هر چیزی را و هر کجا تبلیغ نکنیم؟

موضوع مقاله آموزش در سایت حرفه پلاس : چرا باید هر چیزی را و هر کجا تبلیغ نکنیم!؟

دکتر علی شیخ زاده 

مدرس آموزش

جناب آقای علی شیخ زاده

 

 

سرفصلهای نوشتار

آیا تبلیغات هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است؟

تبلیغات را در چه جایی انجام دهیم که نه هزینه‌ خودمان را دور بریزیم و هم نرخ بازگشت سرمایه‌ بالاتری را کسب کنیم

اهداف اصلی تبلیغات

از تبلیغات چه انتظاری دارید؟

کارکرد تبلیغات

پاسخ نگرفتن از تبلیغات

 

چرا باید هر چیزی را و هر کجا تبلیغ نکنیم!؟ درست و صحیح

حرف اول در این آموزش

یک تبلیغ خوب یک ارتباط خوب ایجاد میکند و برای دستیابی به یک ارتباط خوب باید یک تبلیغ خوب داشته باشیم.

آیا تبلیغات هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است؟

در عصر حاضر تبلیغات هزینه است و اگر درست و در جای اصلی و اساسی خودش انجام نشود، این هزینه عملاً هیچ نرخ بازگشتی نخواهد داشت و میتواند شما را نسبت به رقبایتان در عرصه رقابت عقب‌ تر بگذارد و حتی منجر به حذف محصول ، برند یا سازمان شما از چرخه‌ رقابت شود. نتیجه تبلیغات هزینه است و زمانی که توسط مخاطبین ما نادیده گرفته شود، یا به اندازه‌ کافی دیده نشود، این یک هزینه‌ برباد رفته است که به جمیع هزینه‌ های شما در سازمان تحمیل میشود و میتواند پیکره‌ سازمان شما را دچار چالش و مشکل کند.

موضوع چرا باید هر چیزی را و هر کجا تبلیغ نکنیم!؟

 

تبلیغات را در چه جایی انجام دهیم که نه هزینه‌ خودمان را دور بریزیم و هم نرخ بازگشت سرمایه‌ بالاتری را کسب کنیم

هیچ چیزی مهمتر از نقطه‌ شروع تبلیغات نیست. در تبلیغات سالیان سال زحمت یک برند را میکشیم و متأسفانه با صرف هزینه ‌های گزاف در نقطه‌ شروع، تمام حاصل دسترنج یک یا چند ساله‌ خودمان را هدر میدهیم. زیرا در ذهن مشتری تفکر اشتباه ایجاد میکنیم که باعث میشود دیگر کسی نه برند ما را امتحان کند و نه محصول ما را و نه حتی دیگر به خودش اجازه دهد که نسبت به ما، محصول ما و برند ما فکر کند

اهداف اصلی تبلیغات

1. معرفی کردن

2. ترغیب کردن

3. یادآوری کردن

از تبلیغات چه انتظاری دارید؟

عموماً پاسخ میدهند که میخواهم تبلیغات منجر به افزایش فروش شود. اما باید بدانیم که تبلیغات منجر به فروش به صورت مستقیم نمیشود و در وظایف تبلیغات نمیتوانیم افزایش فروش را بگنجانیم. تبلیغات سه هدف دارد اما چیزی که میتواند منجر به افزایش فروش و توسعه‌ بازار ما شود، ابزارهای ترویجی است. ما از تبلیغات به صورت تک‌ بعدی استفاده میکنیم و زمانیکه میگوییم به تبلیغات به عنوان یک ابزار چند وجهی نگاه کنند، یعنی ابزارهای مختلف تبلیغاتی و پیشبردی و ترویجی را با هم mix کنند و نتیجه‌ آن یک کمپین قدرتمند شود، و چون بحث Promotion در آن گنجانده شده میتواند منجر به توسعه‌ فروش شود.
برای اینکه بتوانیم از تبلیغات به عنوان یک ابزار بهتر استفاده کنیم، باید آن را از ردیف ابزارهای ترفیعی و ترویجی پروموشنی خارج کنیم و به آن به صورت مستقل نگاه کنیم، چون اگر این کار را نکنیم این اشتباه در سازمانهای ما تکرار میشود که واحد روابط عمومی و تبلیغات را با هم تلفیق کنیم و به واحد روابط عمومی‌، وظیفه‌ تبلیغات را هم بدهیم.

چرا باید هر چیزی را و هر کجا تبلیغ نکنیم!؟ صحیح

کارکرد تبلیغات

انتقال مفهوم برند
2. به تصویر کشیدن هویت بصری و پیام برند
امروزه در بسیاری از تبلیغات و کمپینهای قدرتمند که برند را با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی و از طریق درگاه ‌های تبلیغاتی معرفی میکنند و سازمانهایی که بیشتر به دنبال توسعه‌ فروش هستند و صرفاً میخواهند محصولشان را ارتقا داده و سهم بیشتری از بازار را به آن محصول اختصاص دهند، به جای هزینه ‌های سنگین در استفاده از ابزارهای بالادستی، از ابزارهای پایین‌ دستی استفاده میکنند.
اگر ما درگاه درست، زمان درست، ابزار درست را انتخاب نکنیم، هزینه‌ ای را انجام داده ‌ایم که هیچ بازگشتی برای ما ندارد و هیچ تأثیری در توسعه برند محصول و سازمان ما نمیتواند ایجاد کند.
اگر ابزارهای تبلیغاتی را تغییر ندهیم و آژانس‌های تبلیغاتی تفکر خودشان را تغییر ندهند، و مدیران بنگاه‌ های اقتصادی، تولیدی و خدماتی، دانش خودشان را در حوزه‌ تبلیغات ارتقاء ندهند، ما با مرگ زودرس تبلیغات در کشورمان مواجه خواهیم شد. زیرا : آ) بسیاری از کسب و کارها به علت گران بودن ابزارهایی که میتوانند تأثیرگذار باشند، نمیتوانند حضور تبلیغاتی داشته باشند. ب) اگر ما از یک ابزار درست استفاده نکنیم، چون فیدبک خوبی نمیگیریم، استفاده از ابزار را دیگر همراه خودمان نخواهیم داشت.
اگر میخواهید از ابزارهای تبلیغاتی استفاده کنید، توجه داشته باشید که کدام ابزار بیشترین حجم ارتباط را با مخاطبین شما برقرار میکند. 
عده ای میگویند یک تبلیغ خوب میتواند یک ارتباط خوب را برقرار کند. عده‌ ای دیگر میگویند ما برای دستیابی به یک ارتباط خوب با جامعه‌ هدف خودمان نیازمند یک ابزار یا یک کمپین یا یک برنامه‌ تبلیغاتی خوب هستیم. در نتیجه از این ارتباط و کلمه‌ ارتباط باید استفاده کنید. هر ابزاری که استفاده میکنید اول به این توجه کنید که این ابزار چقدر میتواند منجر به برقراری ارتباط با جامعه‌ مخاطبین شما شود و چقدر این ارتباط میتواند خوب، ارزنده، سازنده و ماندگار باشد.
پس تبلیغ یک کالای صددرصد صنعتی در فضاهای تبلیغاتی عمومی که عوام به این تبلیغات بیشتر توجه میکنند و تحت تأثیر این تبلیغات قرار میگیرند، نه تنها برای ما یک هزینه‌ دور ریز است بلکه باعث میشود تا جامعه‌ هدف خودمان را هم گم کنیم. به همین دلیل میگوییم که ابزارهای تبلیغاتی زیاد است و شما فرصت دارید که دانش خودتان را ارتقاء دهید، و در این حوزه تحقیق کنید، تا به یک نقطه برسید و بگویید که من یک تبلیغ کردم، تبلیغم ارزنده بود، سازنده بود و منجر به حرکت از نقطه‌ی A به نقطه ‌ A+ بود.

 

پاسخ نگرفتن از تبلیغات

مدیران ایرانی تمایل دارند تبلیغات را جایگزین دانش بالادستی ‌یعنی بازاریابی کنند، به همین دلیل به شدت با فشار بر رسانه ‌های تبلیغاتی میخواهند سهم بازار و حجم فروششان را ارتقاء دهند.
A تا Z برنامه‌ های تبلیغاتی یا برونسپاری کردن برنامه‌ تبلیغاتی، یک امر مهم است. به جای اینکه که ما یک برنامه‌ تبلیغاتی را خودمان با دانش و بضاعت خودمان بنویسیم و بعد با تفکر خودمان از این دانش استفاده کنیم، بهتر است تا آن را برونسپاری کنیم، و کار را به افرادی بسپاریم که در برنامه ‌ریزی و تبلیغات متخصص هستند و نه آژانسهای تبلیغاتی.
یک رسانه‌ فروش نمیتواند به شما کمک کند، زیرا در صدر توجهاتش، فروش رسانه‌ خودش است. کسی میتواند به شما کمک کند که خودش رسانه ‌فروش نباشد، بلکه یک برنامه ‌ریز و استراتژیست تبلیغاتی باشد.

 

 

چرا باید هر چیزی را و هر کجا تبلیغ نکنیم!؟ درست

 

حرف آخر در این آموزش

نباید پیوسته برای کسب و کارتان تبلیغ کنید، بلکه باید دائماً در حال تحقیق و برنامه ‌ریزی برای تبلیغات باشید تا بتوانید ابزارهای جدید توأم با خلاقیت و نوآوری را در حوزه‌ کسب و کارتان استفاده کنید.

موضوعات مرتبط با موضوع آموزش چرا باید هر چیزی را و هر کجا تبلیغ نکنیم!؟ در سایت حرفه پلاس

آیا نگاه برند به مسئولیت اجتماعی ضرورت است یا اجبار؟

چگونه نوآوری داده محور منجر به توسعه کسب و کارهای الکترونیکی می شود؟

آیا در مورد مدیاهای جدید چیزی می دانید

چگونگی ایجاد ساختار رسانه ای و داشتن یک تریبون مطبوعاتی برای سازمان

آیا برای برندمان هویت بصری تعریف کرده ایم

کاربرد اصول روانشناسی در طراحی خدمات

تفاوت نرخ تبدیل ارزها و چالش جایگاه سازی برای برندهای جهانی و بین المللی در کشورهای جهان سوم

ارزش ویژه برند ( از دیدگاه مشتریان )

هویت بصری برند

اختلاط برند و محصول و تفکیک آن

بررسی نقش روانی برند

چرا باید هر چیزی را و هر کجا تبلیغ نکنیم؟

استراتژی طراحی عناصر هویت بصری برند

طراحی شخصیت برند در بازار های مد و لاکچری

ارتباط بین آژانس برندسازی و مشتری

طراحی هویت برند و مدل های مرتبط

معماری برند

شش محرک ضمیر ناخودآگاه در تبلیغات

ریبرندینگ، ضرورت ها، بایدها و نبایدها

نقد بصری تبلیغات

نقش کهن الگوها در تبلیغات برند 


رایگان
جهت ثبت نظر و رأی باید وارد حساب کاربری خود شوید . ورود به حساب کاربری