آیا در مورد مدیاهای جدید چیزی می دانید

آیا در مورد مدیاهای جدید چیزی می دانید
  • آیا در مورد مدیاهای جدید چیزی می دانید
    آیا در مورد مدیاهای جدید چیزی می دانید

موضوع مقاله آموزش در سایت حرفه پلاس : آیا در مورد مدیاهای جدید چیزی می دانید

سرکارخانم شیوا شمشیردار

 

مدرس آموزش

سرکارخانم شیوا شمشیردار

 

 

 

 

سرفصلهای نوشتار

تاریخچه مدیا

دنیای سنتی مدیا

New Media

وایرال کردن

آیا در مورد مدیاهای جدید چیزی می دانید

 

حرف اول در این آموزش 

Media ابزار یا کانال ارتباطی پیام بین گیرنده و فرستنده است، به عبارتی فرستنده بسته حاوی اطلاعاتی را که کد گذاری شده را از طریق کانال، ابزار یا وسیله ای به گیرنده خود می رساند و گیرنده با استفاده از بازگشایی رمزها پیام بسته اطلاعاتی را درک می کند. 

تاریخچه مدیا

مدیا تاریخ طولانی به قدمت تاریخ بشر دارد. حتی انسان اولیه قبل از ابداع خط و شروع تاریخ توانسته بوده با نقوش و نشان گذاری و کد گذاریهای بصری پیامی را به گیرنده منتقل نماید. بنابراین حوزه رسانه ها بسیار عمیق بوده و در طول تاریخ دستخوش تغییرات زیادی شده است. در دنیای مدرن که مرزهای زمان و مکان دیگر معنای جدیدی ندارد و می توان در هر لحظه با فضاهای متنوع و ناهمگن مرتبط شد لذا در ابتدا به بررسی دنیای مدرن می پردازیم. با ورود رسانه های نوین در بازاریابی برای اولین بار فرصتی ایجاد شده است که ارتباط دو سویه و نزدیک بین مشتری و برندها شکل بگیرد. اما این ارتباط دو سویه علارغم مزایای خود دارای معایبی نیز می باشد و یکی از این معایب این است که سخت می توان پیام اصلی برند را منتقل نمود. زیرا بقدری صدا در رسانه های نوین زیاد شده است که ما به میکروفن بلندتری نیاز داریم تا پیام برند خود را برسانیم.

موضوع آیا در مورد مدیاهای جدید چیزی می دانید

دنیای سنتی مدیا

دنیای سنتی مدیا
در دنیای سنتی رسانه ها صرفا به رسانه های یک سویه منتهی می شد. در دنیای سنتی مقدار زیادی مخاطب، شنونده و چشم وگوش در مقابل یک تریبون وجود داشت و آن رسانه تک سویه بود که شروع به broadcast کردن و پخش کردن اخبار کرد. نشریات کثیرالانتشار، رادیو و تلویزیون و هر آنچه که برای مخاطب عام صحبت می کرد جزء رسانه های یک سویه بود. یعنی امکان پاسخگویی و دریافت اطلاعات و بازخورد اثربخشی درجا امکان پذیر نبود. این خاصیت دنیای سنتی بود.
در دنیای فعلی ما رسانه دوسویه داریم و کانال ارتباط پیام دو سویه است و همان لحظه امکان گرفتن بازخورد را داریم و به مدد وجود امکانی مثل اینترنت در لحظه می توانیم پیام را مخابره کنیم بدون فاصله زمانی و مکانی و در کنار آن می توانیم بازخورد را دریافت کنیم. 

New Media

مدیای جدید الزاما دو سویه نبوده و می تواند یک سویه نیز باشد. رسانه جدید مثل نواختن ارکستر می ماند یعنی مجموعه ای از ابزارها انتخاب ها و خلاقیت و نگاه تخصصی به حوزه رسانه به اضافه حضور بسیار جدی مخاطب که بخشی از این مخاطب می توانند گزینش شده باشد برای اینکه سناریو ما حتما به ثمر برسد ولی بخش زیادی هم خود جامعه هستند و عنصری که مدیای جدید را کامل می کند خلاقیت است. خلاقیت از عناصر بسیار بسیار ضروری در رسانه های جدید می باشد. پس مدیای جدید یک نگاه مستقل نیست بلکه یک هنر انتخاب و یک هنر گزینش و داشتن یک سناریو جذاب است. در دنیایی که ما در لحظه مورد بمب باران اطلاعات و پیام ها از هر طرف قرار می گیریم پیام خلاقانه می تواند کار ما را راه بیندازد. خلاقیت مانند راه حل های متفاوت برای حل کردن یک مشکل خاص است و نگاهی تازه و نو به جهان دارد. پس یکی دیگر از ویژگی های مدیای جدیداین است که حتما مخاطب در اجرا و به عهده گرفتن بخشی از ماجرا نقش جدی و پررنگی داشته باشد. مردم این روز ها محتوایی را منتشر می کنند و نقش ارائه و اشاعه آن را به عهده می گیرند که خودشان سهم بسیار جدی در آن داشته باشند و بتوانند باورش کنند و البته که واقع گرا باشد. 
گوگل کردن یکی از افعالی است که به تازگی در دنیای مدرن کشف شده است و جالب است که به صورت یک فعل پذیرفته شده گویی که انگار از ابتدا با ما زاده شده است. 

آیا در مورد مدیاهای جدید چیزی می دانید  صحیح و درست

وایرال کردن

وایرال کردن مرحله انتهایی و انتشار پیام است. اساسا در روزگار ما مستند ها بیشترین جذابیت را دارند چون عنصر راستی و واقع گرایی در آن ها دیده می شود و مردم تمایل دارند با اصل ماجرا و حالت بی پیرایه ماجرا روبرو شوند. بنابراین اگر که ما بتوانیم سناریویی را بنویسیم که در آن اتفاقات مستند را داشته باشیم و اتفاقات مستند ما جذاب و قابل انتشار باشند و با پیام و دستور کار ما همخوان باشند مقدار زیادی انرژی اولیه کار را توسط مخاطب بدست خواهیم آورد. علاوه بر این یک حسن دیگری که این ماجرا دارد این است که به صورت یک CRM آنلاین برای ما عمل می کند ما در اتفاقات مستند در مذاکره ها، صحبت ها، مصاحبه ها و رویدادهایی که مردم کوچه و خیابان در آن شریک می شوند، می توانیم مقدار زیادی بازخورد خودمان را نسبت به برندمان توسط مخاطب ببینیم. نگاه آنها به ما چگونه است. مشارکت صد در صدی مخاطب ها در نوع رسانه و شراط رسانه در استفاده از رسانه های جدید بسیار موثر است. نمونه بارز این موضوع دوره ای است که ویدیوهای دوربین مخفی خیلی مد شده بود که در مورد یک معزل سنجش می کردند که ببینند مردم واکنش شان چیست؟ گاهی درباره موضوع غیر عرف سنجش می کردند که بدانند ماجرای مردم چیست؟ و این خیلی اهمیت دارد که در سناریو به گونه ای مسیر را ببینیم که Audience خوشان در ماجرا ما حضور داشته باشند. یکی از مثالهای که در مورد رسانه های جدید در حوضه مسئولیتهای اجتماعی برند می توان به آن اشاره کرد، کمپینی که کوکاکولا ترتیب داده شد برای کارگران افغانی و پاکستانی که در دبی زندگی می کردند. در این ماجرا کیوسکی طراحی شده بود با شکل کوکاکولا که آن ها با قراردادن در بطری ها می توانستند با خانواده هایشان صحبت کنند. تصاویری که از داخل کیوسک طراحی شده بود و مستنداتی که تهیه شده بود و اطلاعاتی که در نهایت به عنوان اگهی یک دقیقه ای توسط ما به عنوان مخاطب بعد از انجام این کمپین که دیده می شد یک نتیجه جالب داشت. همه کسانی که این جریان را به صورت ویدیوی یک دقیقه ای می دیدند لبخند می زدند. 
مشار

آیا در مورد مدیاهای جدید چیزی می دانید  صحیح

حرف آخر در این آموزش

استفاده از New Media نیاز به احساس و نگاه دقیق و روانکاوانه برای مخاطب دارد.

موضوعات مرتبط با موضوع آموزش آیا در مورد مدیاهای جدید چیزی میدانید در سایت حرفه پلاس

آیا نگاه برند به مسئولیت اجتماعی ضرورت است یا اجبار؟

چگونه نوآوری داده محور منجر به توسعه کسب و کارهای الکترونیکی می شود؟

آیا در مورد مدیاهای جدید چیزی می دانید

چگونگی ایجاد ساختار رسانه ای و داشتن یک تریبون مطبوعاتی برای سازمان

آیا برای برندمان هویت بصری تعریف کرده ایم

کاربرد اصول روانشناسی در طراحی خدمات

تفاوت نرخ تبدیل ارزها و چالش جایگاه سازی برای برندهای جهانی و بین المللی در کشورهای جهان سوم

ارزش ویژه برند ( از دیدگاه مشتریان )

هویت بصری برند

اختلاط برند و محصول و تفکیک آن

بررسی نقش روانی برند

چرا باید هر چیزی را و هر کجا تبلیغ نکنیم؟

استراتژی طراحی عناصر هویت بصری برند

طراحی شخصیت برند در بازار های مد و لاکچری

ارتباط بین آژانس برندسازی و مشتری

طراحی هویت برند و مدل های مرتبط

معماری برند

شش محرک ضمیر ناخودآگاه در تبلیغات

ریبرندینگ، ضرورت ها، بایدها و نبایدها

نقد بصری تبلیغات

نقش کهن الگوها در تبلیغات برند 


رایگان
جهت ثبت نظر و رأی باید وارد حساب کاربری خود شوید . ورود به حساب کاربری