گفتاری در خصوص سفارش آگهی های تجاری

گفتاری در خصوص سفارش آگهی های تجاری
  • گفتاری در خصوص سفارش آگهی های تجاری
    گفتاری در خصوص سفارش آگهی های تجاری

موضوع مقاله آموزش در سایت حرفه پلاس: گفتاری در خصوص سفارش آگهی های تجاری

تصویر آقای علی محمدی  

مدرس آموزش  

 جناب آقای علی محمدی 

 

 

سر فصل های نوشتار

سفارش تبلیغاتی

انواع سفارش

نکاتی در خصوص خصوص سفارش آگهی های تجاری

در سفارش تبلیغاتی چه چیزهایی باید بیان شود؟

محصول شناسی

مخاطب

 



 

حرف اول در این آموزش

سفارش های آگهی تجاری (Brief) شامل مراحل متعددی است. در جلسات سفارش آگهی که افراد یا مجموعه های تبلیغاتی برای تهیه آگهی روزنامه، طراحی کمپین و ... جمع می شوند مسئله اساسی که پیش می آید هدف گذاری است. خیلی از اوقات نمی دانیم که چرا این جلسات تشکیل می شود و انتظارات ما از طراح و تبلیغات چیست؟ این امر منجر به عدم رضایت و اثر بخشی می شود.

سفارش تبلیغاتی

سفارش تبلیغاتی: هرگونه اعلام نیاز در جهت برنامه ریزی، پیشبرد و کنترل امور متنوع تبلیغاتی در غالب یک برنامه ارتباطی با مخاطبین هدف و در راستای انتقال پیام مطلوب مجموعه با استفاده از رسانه های ارتباطی است. 
کاری که در سفارش های تبلیغاتی انجام می دهد این است که می گوید ما چه پیامی داریم و در کجا می خواهیم آن را منتقل کنیم. سفارش های تبلیغاتی انواع متفاوتی دارتد. آنها می تواند از یک کار بسیار کوچک آغاز شود تا یک کمپین بزرگ 360 درجه که در طول چندین ماه و در یک منطقه از جهان و نه یک کشور پیاده سازی می شود.

انواع سفارش

سفارش های درون سازمانی: قسمتی از امور اجرایی در تبلیغات سازمانها در درون همان سازمان و توسط نیروهای درون سازمانی صورت می گیرد. مثلا کاتالوگ بروشور
توجه به نیروهای درون سازمانی (نیروهای ستادی) بسیار مهم است. آنها جزء نیروهای کلیدی مانند کارمندان واحد مالی و ... نیستند. بنابراین بسیاری از اتفاقات درون سازمانی مثل آموزش، ایجاد انگیزش، طراحی مسیرهای شغلی متفاوت برای آن ها صورت نمی گیرد و آنها درون سازمان انچنان که باید دیده نمی شوند. اگر در سازمان این دسته از نیروها را داریم باید به آنها کمک نماییم زیرا آنها کسانی هستند که موجب اشتهار سازمان می شوند لذا باید خوب آموزش ببینند.
سفارش های برون سازمانی: از فرد یا سازمانی خارج از سازمان می خواهیم امور تبلیغاتی را انجام دهد.
الف) نیروهای آزاد شرکت یا سازمان نیستند، افردی هستند که کار را به نحو احسن انجام می دهد و تبلیغ را می سازند.
ب) شرکت های تبلیغاتی در یک دسته بندی عمومی به دو دسته شرکت های با خدمات محدود و آژانس های تبلیغاتی دسته بندی می شوند.
- - شرکت ها با خدمات محدود فقط در یک حوزه فعالیت می کنند. این ها چیزی بین نیروهای آزاد و آژانس های تبلیغاتی بزرگ هستند.

نکاتی در خصوص سفارش آگهی های تجاری

- نیروی آزاد در کار خودش حرفه ای است اما او یک گرافیست است و یک بازرگان نیست. شاید فردی نباشد که به تعهداتش آن طور که باید و شاید وفادار باشد. ولی وقتی با شرکت کارکنیم با یک مجموعه روبرو هستیم اگر مجموعه وظیفه خود را در ست انجام ندهد می توان به مدیر یا مدیرعامل مراجعه کرد.
-شرکت های با خدمات محدود فضای قطعا حرفه ای تر از نیروهای آزاد دارند. 
-سازماندهی شده تر هستند اما وقتی با انها کارمی کنیم نمی توانیم انتظارات زیادی داشته باشیم. 
- آژانس های تبلیغاتی شرکت های بزرگی هستند که خدمات متنوع تبلیغاتی ارایه می دهند. این شرکت ها سعی می کنند که یک فکر بزرگ و یک مفهوم بزرگ را طراحی کنند و آن را در غالب رسانه های مختلف برای مخاطب ارسال کنند.
اگر مجموعه بزرگی با تفکرات بزرگی داریم و اگر خواهان ایجاد برنامه ارتباطی گسترده ای هستیم، آژانس های تبلیغاتی می توانند به ما کمک کنند. شاید در بعضی امور تخصصی به سراغ شرکت های با خدمات محدود بریم ولی وقتی دایره فعالیت هایمان گسترده می شود حتما باید شرکتی به شما مشاوره دهد که تفکر جامعی داشته باشد که بداند یک پیام را چگونه باید طراحی کند که قابلیت اجرا در رسانه های زیادی را داشته باشد.

در سفارش تبلیغاتی چه چیزهایی باید بیان شود؟

مهمترین موضوعی که در سفارش مطرح می شود بحث هدف از تبلیغ است. اهداف تبلیغات شامل: تمرکز بر محصول، آموزش، یادآوری، اطلاع رسانی، برندینگ و برندینگ مجدد است. قیمت عمده فعالیت های تبلیغاتی متمرکز بر محصول است. در واقع ما سعی می کنیم کاری انجام دهیم که محصو ل در ضمیر ناخداگاه مخاطب بنشیند. 
• در بسیاری از تبلیغات متمرکز بر محصول به ویژگی های برند کار نداشته و ویژگی های خود محصول را بیان می کنیم. در مورد ذهنیت های اشتباهی که در مورد محصول وجود دارد کار کرده و سعی می کنیم ذهنیت ها را تغییر دهیم. کاربردها و ویژگی های مختلف محصول را بیان کنیم.
• در بسیاری از تبلیغات به سراغ آموزش می رویم، شیوه کارکردن با محصول را آموزش می دهیم، بایدها و نباید ها را می گوییم و درباره نقاط قوت و ضعف آن صحبت می کنیم. 
• بسیاری از آگهی ها نیز با رویکرد یادآوری (معروف ترین آگهی هایی که همیشه در ذهن ما هستند) تهیه می شود.
• هدف دیگر اطلاع رسانی است. اطلاع رسانی فعالیت های مربوط به حوزه روابط عمومی است. 
• برندینگ یعنی اینکه یکی از وجوه برند خود را مثل Brand Essence را مطرح کنیمt مثلا در خصوص معماری برند و ارزش های بنیادی برند صحبت کنیم.
• در برخی از موارد هم با هدف برندسازی مجدد روبرو می شویم. خیلی از سازمان ها در طول تاریخ فضای بصری، فضای کلامی و فضای ارتباطی برند را تغییر داده و این مسئله را محکم و مشخص برای مخاطبین خو عرضه می کنند.

محصول شناسی

هیچ کس مثل خودتان محصول شما را نمی شناسد و هیچ کس مثل شما محصولتان را دوست ندارد. گاهی به دلیل علاقه به محصول احساس می شود که برترین هستیم و انتظار داریم دیگران هم چنین نگاهی داشته باشند. در جلسه سفارش دهی به صورت کامل و بدون تعصب محصول را به طور دقیق معرفی کنید. نقاط ضعف را به جد بگوییم و نقاط مثبت را مطرح کنیم و روی آن متعصب نباشیم. حتما جایگاه چرخه عمر این محصول را در نظر داشته باشیم.

مخاطب

باید بدانیم که مخاطب ما کیست؟ مخاطب را از لحاظ جغرافیایی، روان شناختی و رفتاری تعریف کنیم. مثلا برای چه کسی می خواهیم آگهی درست کنیم آن فرد را باید در ذهن خود تعریف کنیم.

حرف آخر در این آموزش

دانش و اطلاعات ، موتور محرکه خلق آگهی تجاری مطلوب است. اطلاعات را از سفارش گیرنده دریغ نکنیم. به طراح تبلیغات Data بدهیم و از او خروجی بخواهیم. اگر این اطلاعات از سوی ما داده نشود، طراح براساس تفکر، تخیل و تصور خودش و نه مبتنی بر نیاز و خواسته شما، آگهی را تهیه می نماید. در انتخاب طراح دقت کنید و سختگیر باشید.

تصویر موضوع گفتاری در خصوص سفارش آگهی های تجاری

موضوعات مرتبط با موضوع آموزش گفتاری در خصوص سفارش آگهی های تجاری در سایت حرفه پلاس

بازاریابی چریکی (پارتیزانی) در چه شرایطی مناسب است؟

کاربرد مثلث سازی در تحقیقات بازاریابی

سنجش ده شاخص کلیدی بازاریابی

التقاط نورو مارکتینگ و رفتار مصرف کننده

اندازه گیری اثربخشی تبلیغات حلقه مفقوده کمپین های بازاریابی در مارکت امروز

چگونه دپارتمان پخش مویرگی آنلاین تاسیس کنیم

خاستگاه Global marketing

نقش تحقیقات بازار در اثربخشی تبلیغات رسانه ای

گفتاری در خصوص سفارش آگهی های تجاری

ارتباطات ترویجی و ترغیب کننده و تاثیر آن بر روی رفتار مصرف کننده

بازاریابی مجدد

استراتژی های promotion در بازاریابی

تحلیل رفتار مصرف کننده در شرایط بحران اقتصادی

شاخص های ارزیابی عملکرد در بخش بازاریابی

رفتار مصرف کنندگان سازمانی

یادگیری و نگرش در رفتار مصرف کننده

فرهنگ ایرانی و رفتار مصرف کننده

ارزش و انگیزش در رفتار مصرف کننده

بازاریابی عصبی

برنامه بازاریابی

مسئله شناسی در تحقیقات بازاریابی

مدیریت تجربه مشتری

شکست های من و مشتریانم در بازاریابی 


رایگان
جهت ثبت نظر و رأی باید وارد حساب کاربری خود شوید . ورود به حساب کاربری