چگونه دپارتمان پخش مویرگی آنلاین تاسیس کنیم

چگونه دپارتمان پخش مویرگی آنلاین تاسیس کنیم
  • چگونه دپارتمان پخش مویرگی آنلاین تاسیس کنیم
    چگونه دپارتمان پخش مویرگی آنلاین تاسیس کنیم

 چگونه دپارتمان پخش مویرگی آنلاین تاسیس کنیم؟

 استاد مهرداد اربابی

 

مدرس آموزش

جناب آقای  استاد مهرداد اربابی

 

 

سرفصل های نوشتار

  • انواع حوزه فروش
  • Setup کردن دپارتمان پخش مویرگی آنلاین

 

 چگونه دپارتمان پخش مویرگی آنلاین تاسیس کنیم؟ درست و صحیح

 

 

حرف اول در ای آموزش

سیستم فروش مویرگی، یعنی شرکت محصولات خود را در همه بازارها پخش کند، این محصولات همه جا در دسترس باشند تا بیشترین خریداران را به دست آورد.
برای استفاده درست از این سیستم باید ابتدا اصول و قواعد آن را یاد بگیرید.

انواع حوزه فروش

  • B2B
  • B2C

B2C
در این حوزه، شرکت های پخش های مویرگی بودند که در استان های مختلف کار می کردند و نمایندگی کالا را می گرفتند یا سعی می کردند واسطه های کالای وارداتی یا کالای تولیدی را کم کنند و کالا را به دست مصرف کننده نهایی برسانند.
از حدود ده یا دوازده سال پیش فیلد جدیدی در زمینه شرکت های پخش مویرگی اضافه شد. از زمانی که فروشگاه های زنجیره ای کار خود را به طور جدی کار خود را شروع کردند و این موج هم با افتتاح فروشگاه هایپر استار در ایران راه افتاد. در حال حاضر تقریباً هزار و پانصد فروشگاه زنجیره ای که شامل فروشگاه هایی مثل افق کوروش، رفاه، شهروند، اتکا، جانبو و... در کل کشور فعال اند و با توجه به اینکه بستن قرارداد و نحوه فروش در این فروشگاه ها کار تخصصی تری نسبت به پخش های قدیم و پخش های مویرگی که در گذشته برای داروخانه ها، سوپرمارکت ها و گالری ها انجام می شد، بنابراین برای ساپورت این فروشگاه ها پخش تخصصی تری به وجود آمد تا این فروشگاه ها را پوشش دهد.

از دو یا سه سال پیش تب فروشگاه های آنلاین و فروش از طریق شبکه های اجتماعی بسیار شدت گرفت و بنابراین فروشگاه ها و بسترهای زیادی برای عرضه ی کالا به وجود آمد. البته در ایران به دلیل نبودن دانش و تجربه کم و اینکه بستر آنلاین در ایران هنوز در مرحله آزمون و خطا است، لذا فعلا شرکت های پخش آنلاین تخصصی وجود ندارد. 

 

چگونه دپارتمان پخش مویرگی آنلاین تاسیس کنیم؟

 


بیشتر بخوانید: فروش مویرگی چیست ؟ راهنمای جامع بازاریابی و پخش مویرگی


Setup کردن دپارتمان پخش مویرگی آنلاین

1 . انجام کار تخصصی و دقیق: اگرچه در حوزه فروش تمام کارها تخصصی است اما وقتی وارد حوزه آنلاین می شویم، فقط زبان و قدرت متقاعد کردن توسط یک نفر نمی تواند کافی برای فروش کالا باشد. المان های مختلف زیادی از جمله محتوا، سبد کالا، نحوه قرارداد بستن با فروشگاه های آنلاین، نحوه ارائه خدمات لجستیک و انبارداری خیلی مورد اهمیت قرار دارند. برای ایجاد این زیر ساخت در شرکت ها چندین واحد مورد نیاز است: 

آ) واحد انبار و لجستیک، چون در پخش مویرگی آنلاین کالا مستقیماً به مصرف کننده نهایی و یا با یک واسطه به فروشگاه آنلاین، به فروش می رسد یا عرضه می شود لذا این فروش به صورت 24 ساعته وجود دارد و مشتری این حق‌ را دارد که در هر زمان از روز خرید کند و برایش مهم است که کالا چه زمانی به دستش می رسد بنابراین این بخش بسیار بسیار مهم بوده و تمامی فشار بر روی سیستم انبارداری و لجستیک است. از طرفی برای سود ده بودن پخش مویرگی آنلاین احتیاج به سبد کالای وسیع تری نسبت به پخش آفلاین است. در نتیجه سیستم انبارداری مورد نیاز به مقدار زیاد و متفاوت تری از کالاست.

ب) عکاسی و درج محتوا (از لحاظ سخت افزاری بسیار حائز اهمیت است)، محتوا حرف اول را برای فروش کالا در فضای آنلاین می زند و همان کاری را انجام می دهد که زبان یک فروشنده در حالت آفلاین می کند. محتوا شامل عکس و متن است و هر چه عکس و متن قوی تر و در جهت معرفی کالا بهتر عمل کند، فروش در فضای آنلاین بهتر و راحت تر خواهد بود. 

2. استخدام نیروی انسانی مناسب: باید از نیروهای جوان، با انگیزه، نیروهایی که توانایی کار با فضای مجازی را دارند و می توانند با این سیستم خودشان را وقف بدهند و درکی از اینترنت، فروش آنلاین، محتوا و متن دارند. با وجود شرایط کنونی و حضور جوانان در شبکه های اجتماعی، استفاده کرد.

3. حوزه تامین کالا و سبد کالایی در پخش آنلاین: در پخش آفلاین معمولا شرکت ها در یک حوزه و یک گروه کاری خاصی کار می کنند مثل پخش آرایشی بهداشتی، پخش سوپرمارکت و متناسب با آن گروه کالا، تعداد محدودی از کالاها یا تعداد محدودی از زیر گروه ها را به خودشان اختصاص می دهند، اما تفاوتی که وجود دارد در پخش آنلاین با این که هیچ محدودیتی وجود ندارد و اکثر فروشگاه های آنلاین، تمامی رنج کالاها را در سبد خود می فروشند، به غیر از یک سری از فروشگاه های خاص که به صورت تخصصی بر روی یک سری گروه ها کار می کنند،.بنابراین پخش هایی که در حوزه آنلاین فعال هستند باید رنج بسیار متنوعی از کالاها را داشته باشند تا بتوانند هزینه های خودشان را از طریق فروش پوشش دهند. 

 

چگونه دپارتمان پخش مویرگی آنلاین تاسیس کنیم؟ صحیح

 

 نکته:

برای پخش های مویرگی آنلاین، صرفاً بستن قرارداد با فروشگاه های آنلاین دیگر جزو کانال های فروششان محسوب نمی شود. شرکتی که دارای پخش آنلاین است می تواند در فضای مجازی، شبکه های اجتماعی، فروشگاه خودش را داشته باشد و سرمایه گذاری انجام دهد و یک شاپ آنلاین در وب برای خودش ایجاد کند. بنابراین محدود به فروشگاه آنلاین نخواهد بود. این حوزه آنقدر گسترده است و هر روز ابزارهای جدیدی به وجود ممی آیند که می تواند کار را از پیش گسترده ترکند.

حرف آخر در این آموزش 

سیستم فروش مویرگی، روز به روز در حال افزایش است. با استفاده و با برنامه ریزی درست، می توان محصولات را سریع تر و راحت تر از کانال های دیگر به دست مشتری رساند.

موضوعات مرتبط


رایگان
جهت ثبت نظر و رأی باید وارد حساب کاربری خود شوید . ورود به حساب کاربری