مهارت های دیجیتال مارکتینگ کدامند؟

مهارت های دیجیتال مارکتینگ  کدامند؟
  • مهارت های دیجیتال مارکتینگ کدامند؟

سرفصل های نوشتار

حرف اول در این آموزش

در بحث دیجیتال مارکتینگ و مهارت هایی که برای بحث دیجیتال لازم است، یک دیجیتال مارکتر باید فرایندهای بازاریابی را بشناسد و بداند بخش بندی بازارش کجاست؟ چه افرادی در بازار هدفش هستند؟ چه سبک درآمدی دارند؟ چه سلیقه ای دارند؟ تا بتواند بحث دیجیتال را بر اساس سلایق آن ها آماده کند.

مهارت های دیجیتال مارکتینگ کدامند؟

 

مباحث فنی یک دیجیتال مارکتر

علیرغم اینکه ما مجبور هستیم دانش بازاریابی را داشته باشیم، باید زیر مجموعه های آن مثل بازاریابی عصبی، بازاریابی اجتماعی و ... را آموزش دیده و یاد بگیریم زیرا خیلی از فرایند های اجرایی ما نیازمند این گونه مسائل است. وقتی می خواهیم یک استراتژی بازاریابی دیجیتال را وارد شویم، ابتدا به ساکن باید بدانیم مخاطب بازار هدف ما کیست و از چه مواردی سورپرایز می شود. در نهایت چه قدرتی در دیجیتال مارکتینگ در استفاده از ابزارها دارد؟ 
یک دیجیتال مارکتر باید بتواند از فضای دیجیتال اطلاعاتی داشته باشد. مانند حداقل یک ایمیل و یا انواع VPN های موجود برای ورود به سایتهایی مانند YouTube و ... ارتباط برقرار کند. اطلاعات اولیه CMS ها را بداند مانند: Word Press و ... تا بداند با چه زبانهایی میتوان برنامه نویسی کرد. قرار نیست لزوماً یک برنامه نویس باشد، اما اطلاعات اولیه برنامه نویسی را باید بداند. 
مهارتهای دیجیتال مارکتینگ به غیر از موارد فنی به اطلاعاتی در مورد تولید محتوا، شناسایی CMSهای مختلف و SEO هم ارتباط دارد.

 

موضوع مهارت های دیجیتال مارکتینگ کدامند؟

 

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

- برای دیجیتال مارکتینگ نیاز به یکسری ابزار هست مانند ویدئو مارکتینگ، کانتنت نویسی، بحث محتوا، ارائه محتوا و... . یک دیجیتال مارکتر باید توانایی تولید محتوای خوب را داشته باشد. پس باید بازاریابی محتوا بلد باشد. قطعا در کنار همه اینها، تجربه نیز لحاظ می شود که از فرایند محتوا از آن الگو می گیریم.
- دیجیتال مارکتر باید بداند اگر میخواهد Personal Branding (برند سازی) کند به ساخت ویدیوهای مختلف نیاز دارد. و در چه موقعیتهایی، چه فرایندهایی، چه مطالبی را چه زمانهایی باید گفته شود تا مخاطب جذب شده و لذت ببرد و بلافاصله مطالب ما را دنبال کند.

- مهارتهای دیجیتال مارکتینگ به Market Research (جستجوی بازار) آنلاین نیز ارتباط دارد. مثل این که شما بدانید رقیبتان چند نفر بازدیدکننده دارد و رتبه الکسای رقیبتان چقدر است؟ براساس رتبه شما آنالیز میکنید که حتی فروش رقیب شما براساس مقیاس فروش شما چند است؟ مشتریان وفادارش از کدام شهرها هستند؟ و یا کلمات کلیدی که رقیبتان روی آنها کار کرده چه کلماتی هستند؟ در بازاریابی آنلاین به شدت قدرت جستجوی بازار را داریم زیرا تمام اطلاعات برای ما روشن است. لذا از طریق سایت hypeaditor.com حتی میتوان تعداد واقعی فالوورهای اینستاگرام رقیبتان را هم داشته باشید. مهارتهای کلی دیجیتال مارکتینگ اگر از بحث Market Research فاصله بگیرد به سمت بازاریابی های ویروسی میرود. یعنی تولید مطالب، کانتنت ویدیوها و محتواهایی که بتواند به صورت ویروسی پخش شود. پس مهارت دیجیتال مارکتینگ باید به جایی ختم شود که بتواند محتوای ویروسی را افزایش دهد.

- مهارت های دیجیتال مارکتینگ در شبکه های اجتماعی به شدت محرز می شود چون کسی که واقعاً در بحث شبکه های اجتماعی مهارت دارد می تواند با تولید محتوای مناسب، در زمان مناسب، مخاطب خاصش را به سمت خودش بکشاند، در بحث جستجو در نه پست تاپ مطرح شود، بازدید برای خودش بیاورد و در نهایت فالوور برای خود گیرد.
- یکی دیگر از مهارتهای دیجیتال مارکتینگ این است که به شدت رقبایش را در شبکه های اجتماعی زیر نظر داشته باشد. کسی که رقبای خود را فالو نمی کند چطور می تواند از رفتارهای آنها آگاهی یابد؟ ایده ها را باید باهم ادقدام کرده و یک ایده خوب را ساخته و اجرا کرد.
- علاوه بر بحث فنی از دیگر مهارتهای دیجیتال مارکتینگ میتوان به تیزبینی اشاره کرد. مانند پیدا کردن رویدادهای مختلف و راه اندازی موج، جشنواره و یا هر چیز دیگر در آن رویداد و بررسی روند بازدید یک سایت در 5 سال گذشته از طریق گوگل.

- مهارت بعدی در دیجیتال مارکتینگ، قدرت صحبت کردن با کارفرما هاست. یک دیجیتال مارکتر باید کارش قابل دفاع باشد و بعد بتواند در کنار مشاورانی که کار او را نقد میکنند، بتواند از کار خود دفاع کند.
- دانش تحلیل یکی از مهمترین ویژگی هایی است که یک مارکتر باید همیشه داشته باشد. 
ممکن است یک سایت برای خدمات دادن به شما از رباتهای بازدید استفاده کنند، شما باید آنها را شناسایی کنید.
توجه داشته باشید که افراد در شبکه های اینترنت و در بحث دیجیتال به راحتی میتوانند شما را آزار دهند.
- یکی دیگر از مهارتهای دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی منفی است. برخی مواقع بعضی از افراد موج هایی را عمدا در اینترنت شناسایی می کنند یا موج هایی را راه اندازی میکنند. ما به عنوان دیجیتال مارکتر باید نسبت به این قضیه آگاه باشیم. باید به دنبال دلایل این موج ها بود.
دیجیتال مارکتینگ ابزار اعتمادسازی برای کسب و کارهای B2B است.

موضوع صحیح مهارت های دیجیتال مارکتینگ کدامند؟

حرف آخر در این آموزش

یک دیجیتال مارکتر اگر بخواهد به عنوان یک مهارت چیزی را نشان دهد خودش باید یک بستر مناسب ایجاد کند. یک بستر برای معرفی خودش و در حوزه کاری خودش. زمانی که بتوانید در دنیای دیجیتال بستری را ایجاد کنید آنگاه می توانید تاثیرگذار باشید و به عنوان یک ماهر در آن زمینه شناخته شوید.

 

موضوعات مرتبط


رایگان
نظرات شما
جهت ثبت نظر و رأی باید وارد حساب کاربری خود شوید . ورود به حساب کاربری

مطالب مرتبط