1. حرفه پلاس
  2. مقالات
  3. کارشناس دیجیتال مارکتینگ (DM)
  4. آشنایی با تبلیغات در اینستاگرام و روشهای آن

آشنایی با تبلیغات در اینستاگرام و روشهای آن

یکی از مهم‌ترین بخش‌های مربوط به کسب‌وکار تبلیغات است که با توجه به تغییر شرایط نسبت به گذشته و پیشرفت‌هایی که در ارتباطات صورت گرفته است این موضوع بسیار راحت‌تر شده است. ابزارهایی که سایت‌های بزرگ دنیا و همچنین شبکه‌ای اجتماعی در اختیار کاربران قرار داده‌اند توانسته است نیازهای بخش مهمی از آن‌ها را به خوبی پوشش دهد. اینستاگرام یکی از پلتفرم‌های اجتماعی است که افراد زیادی در سرتاسر دنیا در آن عضو هستند. این موضوع یعنی ایجاد یک بستر مناسب برای دیده شدن موارد مختلف. از همین رو تبلیغات در اینستاگرام برای کسب و کارها به یک امر بسیار مهم مبدل شده است. این اتفاق نه فقط در ایران بلکه در سطح جهانی بازخورد دارد.


دوره دیجیتال مارکتینگ حرفه پلاس


آیا تبلیغات در اینستاگرام اثربخش است؟

یکی از پر مخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در ایران اینستاگرام است که در آن می‌توانید انواع سلیقه‌ها و خواسته‌ها را پیدا کنید. از همین رو انواع تبلیغات در اینستاگرام می‌تواند در آن صورت بگیرد زیرا افرادی که در این پلتفرم حضور دارند نیازهای متفاوتی را دارند. جمعیت بالا و همچنین طیف گسترده‌ای‌ از سلیقه‌ها باعث شده تا افرادی که تصمیم به یک تبلیغ زود بازده و ارزان دارند بستر اینستاگرام را برای خود انتخاب کنند. هزینه تبلیغات در اینستاگرام معیار خاصی ندارد اما با توجه به روش و نتیجه‌دهی تفاوت‌هایی را دارد که کاربران با توجه به قیمت و نوع کسب‌وکار خود می‌توانند انتخاب خود را انجام دهند. همه موارد عنوان شده گواه این است که تبلیغ در اینستاگرام اثربخشی بسیار بالایی دارد به همین دلیل است که توانسته توجه‌ همگان را به خود جلب کند. 

تبلیغات در اینستاگرام

روشهای تبلیغات اینستاگرامی

افرادی که تصمیم دارند از پلتفرم اینستاگرام برای تبلیغات استفاده کنند می‌توانند روش‌های مختلفی را انتخاب کنند. انواع تبلیغات در اینستاگرام را می‌توانید با روش‌های دلخواه خود انجام دهید، البته قبل از آن خوب است بدانید که هر کدام از آن‌ها مزیت‌های خاص خود را دارد و نمی‌توان یکی را به عنوان بهترین روش معرفی کرد. دلیل این امر هم تنوع بالای تبلیغات و همچنین کسب‌وکارهایی است که از این روش‌ها استفاده می‌کنند.

سرویس Instagram Ads

یکی از انواع تبلیغات در اینستاگرام مربوط به سرویس Instagram Ads است که توسط خود مجموعه اینستاگرام مدیریت می‌شود. این سیستم با توجه به سلیقه کاربران تبلیغاتی را به آن‌ها نشان می‌دهد که مورد علاقه آن‌ها باشد. این تبلغات هدفمند موجب می‌شود که اینستاگرام خیلی سریع تبلیغ مورد نظر را به کاربرانی که بیشترین بازدهی را دارند نشان دهد. این سرویس یک سرویس جهانی است اما در ایران کارایی بالایی ندارد. دلیل آن هم این است که این سرویس در ایران کار نمی‌کند و تبلیغات را به طور صحیح به کاربران ایرانی نشان نمی‌دهد. به غیر از این موضوع پرداخت هزینه تبلیغ در اینستاگرم با این روش به دلار است که از دیگر معایب این سرویس به شما می‌رود.

تبلیغات اینفلوئنسری (اینفلوئنسر مارکتینگ)

یکی دیگر از روش‌های موجود برای تبلیغ  که هم در سطح جهانی و هم در ایران طرفداران بسیاری را دارد تبلیغات اینفلوئنسری است. اینفلوئنسرها افرادی هستند که به دلایل مختلفی دارای دنبال کنندگان زیادی در اینستاگرام هستند که همین امر موجب می‌شود یک بستر مناسب برای تبلیغات شکل بگیرد. این نوع تبلیغ در اینستاگرام طرفداران زیادی را در ایران توانسته به خود جذب کند. یکی از دلایل آن هم این است که به طور عمده اینفلوئنسرها در ایران زیاد هستند و هزینه آن‌ها به ریال پرداخت می‌شود. البته هزینه تبلیغات در اینستاگرام به این روش بستگی به شخص اینفلوئنسر و تعداد دنبال کنند‌های آن دارد. عوامل دیگری مانند فعالیت‌های اینفلوئنسر و همچنین تعداد ایمپرشن پست‌ها هم از در تعیین هزینه‌ها نقش دارد. 

تبلیغات اینفلوئنسری

تبلیغات در دیگر پیج‌ ها

یکی از انواع تبلیغات در اینستاگرام که می‌توان آن را هدفمند هم در نظر گرفت همین تبلیغات در پیج‌های دیگر است. خیلی از برندها، شرکت‌ها، مؤسسات و ... وجود دارند که در اینستاگرام دارای دنبال کنندگان زیادی هستند. به همین دلیل افرادی که تصمیم دارند تا به‌صورت هدفمند تبلیغ در اینستاگرام را انجام دهند از این روش استفاده می‌کنند. به عنوان مثال اگر دارای تولیدی کالای ورزشی هستید می‌توانید از پیج‌های ورزشی و باشگاه‌ها برای تبلیغات خود استفاده کنید تا این کار به صورت هدفمند باشد.


در بلاگ حرفه پلاس درباره ریتنشن مارکتینگ بیشتر بخوانید


 

نکات مهم در انتخاب صفحات مناسب تبلیغ اینستاگرامی

موارد زیادی هستند که در انتخاب یک صفحه مناسب برای تبلیغ تأثیر دارند. به همین دلیل باید به نکاتی توجه داشته باشید تا بتوانید بیشترین بازخورد را از تبلیغ خود بگیرید.

  • برای تبلیغ در اینستاگرام باید کالا یا خدمات خود را در نظر بگیرید و پیج‌های یا اینفلوئنسرهایی را انتخاب کنید که به کار شما مرتبط هستند.
  • از پیج‌هایی با دنبال کننده‌های بالا استفاده کنید

    *نکته: مراقب باشید که دنیال کننده‌های پیج فیک یا تقلبی نباشند. این را می‌توانید با توجه به تعداد دنبال کنندگان و لایک‌های پست متوجه شوید. به طور میانگین باید تعداد لایک‌ها 16 درصد فالورها باشد.

  • صفحاتی که از آن‌ها برای تبلیغ استفاده می‌کنید مواردی که خلاف قانون ایران باشد را نشر ندهند.
  • هدف خود از تعداد لایک یا بازدیدها مشخص کنید تا بتوانید با توجه به نیاز خود هزینه تبلیغات در اینستاگرام را پرداخت کنید.

نکاتی که برای تبلیغ در اینستاگرام باید رعایت کرد

تبلیغ در اینستاگرام می‌تواند توسط پیج شما یا پیج‌های دیگر برای شما صورت بگیرد. اما باید دقت داشته باشید که از همه ظرفیت‌های تبلیغ در اینستاگرام استفاده کنید. تهیه انواع ویدئو و عکس برای استوری و پست می‌تواند نظر مخاطبان شما را به خوبی جلب کند.

نکات تبلیغ استوری اینستاگرام

در استوری می‌توانید ویدئو یا بنر قرار دهید. از این طریق می‌توانید محصول یا خدمات خود را در دسترس کاربرانی که به آن ها نیاز دارند قرار دهید. استفاده از استوری برای تبلیغات بسیار مناسب است زیرا اینستاگرم قابلیت‌های خوبی را در این بخش قرار داده است. علاوه بر این استوری در همان ابتدایی که برنامه اینستاگرام باز می‌شود استوری‌ها را در نوار بالا به نمایش در می‌آورد. اما برای تهیه استوری باید به نکاتی توجه کنید تا بهترین بازخورد را از آن داشته باشید.

  • در تهیه بنر خلاقیت به خرج دهید و با توجه به کالا یا خدمات خود آن را تهیه کنید.
  • ویدئوها را تا حد ممکن کوتاه بسازید زیرا به این شکل کمتر وقت کاربر گرفته می‌شود.
  • قرار دادن لینک سایت مورد نظر یکی از قابلیت‌های بسیار مهم در استوری است که کاربر را به طور مستقیم به صفحه مورد نظر شما می‌برد
  • از قابلیت تگ و هشتگ‌ها در استوری استفاده کنید
  • در استوری نظرسنجی، پرسش و پاسخ و ... را قرار دهید تا کاربران به فعالیت در پیج و استوری شما تشویق شوند
  • کیفیت بالایی را برای فیلم و عکس‌ها در نظر بگیرید
  • استفاده از موسیقی را در ویدئوهای استوری‌ها فراموش نکنید

نکات تبلیغ به صورت پست اینستاگرام

اما بخش اصلی و مهم اینستاگرام پست‌های آن است که بسیار بازدید دارد. البته وجود بخشی به نام اکسپلور موجب چنین اتفاقی شده است. اکسپلور قابلیتی به کاربران داده است تا بتوانند از این طریق بازدید پست‌های خود را بیشتر از تعداد فالورهای خود کنند. اما در این بخش هم باید مانند بخش استوری به مواردی دقت شود تا پست‌ها از بازدید بالایی برخوردار شوند.

  • عکس‌های با کیفیت بالا را پست کنید.
  • برای پست‌های تبلیغاتی خود قالب طراحی کنید.
  • به هر میزانی که نوشته‌های درون عکس کمتر باشد بهتر است.
  • برندینگ درون عکس‌ها را کم کنید.
  • ویدئوها را کوتاه و با کیفیت استفاده کنید.
  • از IGTV برای نمایش پست‌های طولانی خود استفاده کنید.
  • کپشن را کوتاه و مفید بنویسید.
  • از هشتگ‌ها استفاده کنید.
  • در کپشن از کاربر بخواهید کاری را انجام دهد به عنوان مثال در صورتی که از اکسپلور پست شما را دیده است پیج را دنبال کند.
  • ساختار سنی مخاطبین خود را بشناسید.
  • با پست‌های آزمایشی می‌توانید سلیقه کاربران را متوجه شوید.
  • از محتوای تولید شده توسط کاربران خود استفاده کنید.
  • اگر لایو داشتید آن را می‌توانید از پست خود قرار دهید.
  • از تولید محتوای یونیک در پست‌ها استفاده کنید.

     

  • مزایای تبلیغات در اینستاگرام

  • طیف گسترده‌ای از کاربران اینستاگرام جوان هستند و خرید اینترنتی انجام می‌دهند.
  • نیمی از جمعیت ایران در آن عضو هستند.
  • روزانه 70 درصد کاربران آن لاگین می‌کنند و این یعنی می‌توانید پست‌های خود را به آن‌ها نشان دهید.
  • هر کاربر به طور متوسط 630 دقیقه در ماه را درون اینستاگرام می‌گذراند.
  • دسترسی به مشتریانی که قصد خرید دارند.
  • می‌توانید برای برند تجاری خود دنبال کننده جذب کنید.
  • بالا رفتن نرخ تعامل بین خریدار و فروشنده
  • اینستاگرام رایگان و بدون محدودیت است.
  • امکاناتی عالی برای حساب‌های تجاری دارد.
  • مشتریان را می‌توانید به بهترین شکل بشناسید و با آن‌ها تعامل داشته باشید.
  • مزایای تبلیغات در اینستاگرام

معایب تبلیغات در اینستاگرام

  • هزینه‌های بالای تولید محتوای با کیفیت برای اینستاگرام
  • پست‌ها برای تنها چند ساعت در صدر لیست بینندگان قرار می‌گیرند.
  • اینستاگرام گزینه اول جستجوگران نیست و گوگل گزینه اول آن‌ها است.
  • نیاز به فالورهای واقعی و تعداد بالا
  • معایب تبلیغات در اینستاگرام 

    معیارهای قیمت گذاری برای تبلیغات در اینستاگرام

  • انگیجمنت یا میزان فعالیت کاربران در صفحه مورد نظر
  • تعداد فالور واقعی
  • تعداد لایک در پست‌های عکسی و تعداد ویو در پست‌های ویدئویی
  • نوع تبلیغ که تعیین می‌کند محتوا به صورت عکس باشد یا ویدئو
  • زمان انتشار پست برای تبلیغ
  • موقعیت جغرافیایی دنیال کنندگان 

هزینه متوسط تبلیغات در اینستاگرام

هزینه تبلیغات در اینستاگرام به 2 صورت محاسبه می‌شود. اولی به صورت پکیج و دومی به صورت واحدهای جداگانه است. قیمت پکیج‌ها با توجه به شرایطی که دارند متفاوت است و شرکت‌های ارائه دهنده قیمت آن‌ را مشخص می‌کند. اما متوسط قیمت‌ها به طور جداگانه به شکل زیر است

  • ایمپرشن 120 ریال
  • ویو 250 ریال
  • استوری ویو 110 ریال
  • اینفلوئنسر مارکتینگ باکس ادز 18 تا 22 درصد

هرچند که این قیمت‌ها مبنا نیست و ممکن است که پیج‌ها و همچنین اینفلوئنسرها هزینه‌های متفاوتی را برای تبلیغات خود در اینستاگرام در نظر بگیرند.


در بلاگ حرفه پلاس بیشتر بخوانید: تبلیغات کلیکی چیست؟


 

سخن آخر

روش‌های مختلفی برای تبلیغ و ارائه خدمات یا کالای خود دارید اما با توجه به هزینه‌ها و بازدهی باید یک تصمیم مناسب را بگیرید. استفاده از یک پلتفرم مناسب مانند اینستاگرام شرایط را برای این کار فراهم کرده است. انواع تبلیغات در اینستاگرام می‌تواند نیاز و خواسته مورد نظر شما از بازخوردهای تبلیغاتی را برآورده کند.

نظر بدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

 

 

 

captcha

مطالب مرتبط