تقسیم بندی بازار هدف

درود بر دوستان گرامی اینجانب مدیر مارکتینگ یک شرکت تولید کننده لوازم آرایشی ( کرم های صورت ) هستم برای تقسیم بندی بازار هدف به چه مولفه هایی باید توجه کنیم ؟


نظر ها
مهدیه یعقوبی _ مدیر پایه _ مدیر مارکتینگ _ رویال سلامت

همکار گرامی شما باید به پارامتر های جغرافیایی مثل منطقه جغرافیایی و آب و هوا ( به عنوان مثال فروش کرم مرطوب کننده در مناطق خشک بیشتر است یا کرم ضد آفتاب در مناطق کویری پرفروش تر است ) و پارامترهای جمعیت شناختی مثل جنسیت سن و نسل توجه ویژه ای داسته باشید.به امید توفیق روز افزون شما

1399/04/14 14:58:17
0 نفر پسندیده اند
پوریا یعقوبی _ مدیر میانی _ بازاریابی و تبلیغات _ YP Solution

سلام جناب آقای محمدی عزیز
چون در مورد محصول نمیدونم که چقدر کاربرد عمومی داره یا تخصصی، واسه همین نمی شه نظر دقیقی داد. اما برای بخش بندی بازار این محصول شما با دو گروه بازار روبرو هستید که هر کدوم از این بازارها نیاز به بخش بندی دارد. گروه اول مشتریان B2B شما هستند که شامل داروخانه ها، مراکز لوازم آرایشی، فروشگاه های زنجیره ای، سالن زیبایی و .... می شه و هر کدام از این ها با توجه به حجم خرید، استان، منطقه بندی داخل هر شهر، لوکس بودن یا نبودن مرکز عرضه و... قابل بخش بندی است.
گروه دوم مشتریان B2C شما هستند که محصول شما را استفاده می کنند. این گروه را هم بر اساس جنسیت، سن، طبقه اجتماعی، شهر، عادت های مصرف و .... میشه طبقه بندی کرد.
اینکه شما کدوم یکی از این بخش ها رو تارگت کنید شدیدا به نخصصی بودن یا نبودن محصول و توانایی شما برای توزیع محصول بستگی داره.

1399/04/31 9:23:10
0 نفر پسندیده اند