با درود با توجه به توضیحات دکتر در مورد بازار بازارداری ۳ و بازارسازی۲ و بازاریابی ۱ و فرمولهای گمشده موفقیت فی مابین موارد ۱۲۳ برای رهبر بازار شدن بهتر است ما تمرکز بیشتر روی کدام گزینه داشته باشیم؟؟ پاسخ : سلام همراه گرامی رهبران بازار همواره در پی آنند که در مقام اول بمانند. آنها برای تأمین این خواسته باید در راستای تحقق سه هدف، سخت بکوشند. نخست باید بکوشند در بازار، حجم تقاضای کل را افزایش دهند.(بازار سازی)دوم، باید با عملیات تهاجمی و تدافعی از سهم بازار فعلی خود، قویا حفاظت کنند(بازارداری). و سوم، حتی در صورت ثابت بودن حجم تقاضای بازار، بکوشند سهم بازار خود را افزایش دهند(بازاریابی).پس باید به هر 3 گزینه توجه داشته باشید