1. حرفه پلاس
  2. مقالات
  3. مقاله اختلاط برند و محصول و تفکیک آن

مقاله اختلاط برند و محصول و تفکیک آن

موضوع مقاله آموزش در سایت حرفه پلاس : اختلاط برند و محصول و تفکیک آن

تصویر اقای دیاکو نوروزی

 

مدرس آموزش  

 جناب آقای دیاکو نوروزی 

 

 

 

 

لینک دانلود پادکست اختلاط برند و محصول و تفکیک آن

 

سرفصل های نوشتار

جایگاه یابی
جایگاه سازی
چرا بعضی وقتها محصولات را با اسم برندها میشناسند و یا اینکه برندها را به یک محصول متصل میکنند ؟
برند

 تصویر اختلاط برند و محصول و تفکیک آن

حرف اول در این آموزش

محصول، چیزیست که به بازار ارائه میدهیم تا بتوانیم توجه مخاطبان را برای خرید و استفاده جلب کنیم. اما برند، فراتر از محصول است، زیرا برند میتواند سبب تمایز محصول ما با محصولات رقبا شود.

جایگاه یابی

مجموع فعالیتهایی است که ما با کار کردن روی ذهن مشتری تصویری از آن محصول را در ذهن آنها جای میدهیم.

جایگاه سازی

مجموعه ای از تصاویر ذهنی از مخاطبان ما است که از محصول یا حتی خود ما دارند.

چرا بعضی وقتها محصولات را با اسم برندها میشناسند و یا اینکه برندها را به یک محصول متصل میکنند ؟

اگر تحت هر شرایطی برند یا محصول بهم الصاق شوند و مدت زمان زیادی را با هم طی کنند قطعا به ضرر کمپانی صاحب برند خواهد بود. چون محصول چرخه عمر دارد وقتی که محصول به انتهای چرخه عمرش میرسد و اگر اتفاق خاصی روی آن نیوفتاده باشد با مرگ محصول یا کمرنگ شدن آن، برند هم کمرنگ میشود. یکی از مشکلات اصلی که باعث ین اتفاق میشود برند نتواند از محصول تفکیک پیدا کند، تک محصولی بودن است. وقتی کمپانی تک محصولی است کاملاً با این خطر روبروست. آیتم بعدی زمانی است که محصولی تازه وارد از یک برند میتواند بسیار راه گشا در بازار باشد و کمپانی تمام هزینه اش را صرف برندینگ روی آن محصول کند. اگر یک کمپانی تک محصولی باشد و تمام زحمات خودش را بگذارد که آن محصول را زیر بار آن برند نمایش دهد با این مشکل مواجه خواهد شد که اساساً برندش تبدیل به اسم محصول بشود.

برند

عبارت است از فراخوانی یک حس یا تجربه در ناخودآگاه مشتری یا همان تصویر ذهنی مشتری از طریق مضامین ارتباطی که از طریق حواس پنجگانه که میتواند این فراخوانی را انجام دهد. تمایز یکی از کارکردهای برند است و تعریف برند نمیباشد.

حرف آخر در این آموزش

برندها در انتخاب، خرید محصول و خدمات مشتریان نقش مهمی را بازی میکنند.

تصویر موضوع  اختلاط برند و محصول و تفکیک آن

نظر بدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

 

   

 

محصولات مرتبط
مطالب مرتبط