1. حرفه پلاس
  2. مقالات
  3. مقاله انگیزه بخشی به کارکنان، بیعت مجدد و حرکت به جلو

مقاله انگیزه بخشی به کارکنان، بیعت مجدد و حرکت به جلو

موضوع مقاله آموزش در سایت حرفه پلاس : انگیزه بخشی به کارکنان، بیعت مجدد و حرکت به جلو

تصویر آقای فرشاد نادری 

مدرس آموزش 

جناب آقای فرشاد نادری 

 

لینک دانلود پادکست انگیزه بخشی به کارکنان، بیعت مجدد و حرکت به جلو

سرفصل های نوشتار

اهمیت به نگهداشت کارکنان و حفظ انگیزه آنان

نگهداشت کارکنان

چرا کارکنان فضا را ترک میکنند ؟

7 فرمان برای نگهداشت کارکنان

آیا تعارضات بد هستند؟

چگونه با تعارضات برخورد کنیم ؟

اعتراضات پرسنل

تصویر مربوط به انگیزه بخشی به کارکنان، بیعت مجدد و حرکت به جلو

حرف اول در این آموزش

در دنیای امروز شاهد این هستیم که انگیزه های کارکنان افت پیدا کرده و شاید بتوان گفت که بدتر از بی انگیزگی که با آن روبرو هستیم، نداشتن امید است که خطرناک تر میباشد و اگر مدیران هم به این موضوع دامن بزنند و هوای کارکنان را نداشته باشند، شرایط سخت تر میشود. پس باید کاری کنیم تا حس بهتری را در افراد ایجاد کنیم.

اهمیت به نگهداشت کارکنان و حفظ انگیزه آنان

شرایط اقتصادی، کم شدن سطح ارزش درآمدی افراد و نگرانیهایی که گاهاً بی مورد است و افرادی دچار بیم بیخودی میشوند و این چیزی است که نمیشود از آن چشم پوشی کرد. چون اگر بخواهیم به عنوان یک مدیر یا مسئولی که مسئولیت تعدادی از افراد را داریم ، به این مسئله توجه نکنیم، حتماً قلب افراد را از دست میدهیم و نقش حمایتی از آدمها میتواند کمک کند که شرایط نرمتر و لطیف تر شود.

نگهداشت کارکنان

یکی از دلایل اصلی که بتوانیم کارکنانمان را حفظ کنیم، اینست که روی مسائل فرهنگی شرکتمان کار کنیم. محیط و نوع حمایتی که ازتیممان میکنیم، توجه ما به رشد آنها و البته شرایط حقوق و دستمزد نیز اثرگذار است.

چرا کارکنان فضا را ترک میکنند ؟

1. افراد درمحیطی کار میکنند که همدیگر را دوست ندارند، از هم حمایت نمیکنند و روابط احساسی بین کارمند و محیط کار شکل نمیگیرد.
2. مسیر پیشرفت شغلی معلوم نیست.
3. موضوع فرهنگی و محیطی
4. تعارضاتی که بین کارمندان و محیط کارشان پیش می آید.

7 فرمان برای نگهداشت کارکنان

1 . برقراری ارتباط موثر
2. حمایت از رشد آنها از طریق مربیگری
3. حل تعارضات
4. شنیدن و رسیدگی به اعتراضات
5. انگیزه دادن
6. دادن بازخورد مناسب
7. کمک به رشد کارکنان، از طریق طراحی برنامه های توسعه

آیا تعارضات بد هستند؟

تعارضات همیشه بد نیستند. بلکه باعث ایجاد هیجان میشوند. همچنینخود گویای این است که اشکالاتی در بعضی جاها وجود دارد. سیستمی که در آن تعارض وجود ندارد، لزوماً به معنای اینکه آن سیستم ایراد ندارد، نیست. بلکه شاید به معنای این باشد که آدمها بی انگیزه و سرد هستند. بی تفاوت شده اند و دلیلی برای اینکه مشکل را عنوان کنند ندارند و یا اینکه میترسند و این بسیار خطرناک است.

چگونه با تعارضات برخورد کنیم ؟

یکی از تصمیمات غلطی که بعضی وقتها مدیران اتخاذ می کنند اینست که با تعارض برخورد نمیکنند. شاید تنها جایی که بتوان گفت تعارض مشکل ساز است، آنجاییست که وارد مرحله خشونت میشود. ولی در بقیه موارد، تعرض حسن است و باید نگاه مثبت به آن داشت، هرچند رسیدگی به آن کار سختی است و انرژی بر است.

اعتراضات پرسنل

ما همیشه نمیتوانیم اعتراضات را حل کنیم. در خیلی از موارد این کار امکان پذیر نیست. ولی نشنیدن آن هم جایز نیست. ما باید شنونده اعتراض باشیم و برای آن وقت بگذاریم، شاید بتوانیم آن را حل کنیم یا حداقل با فرد معترض همدلی کنیم. یک دستورالعمل کلی برای اعتراضات پرسنل وجود دارد و آن اینست که گوش کنیم، سعی کنیم داستان را به خوبی پیدا کنیم، ابعاد مختلف آن را بررسی کنیم. براساس اعتراضات شنیده شده تصمیم بگیریم و پیگیر اعتراضات و اقدامات باشیم.

حرف آخر در این آموزش

مهارتهای ارتباطی میتوانند نقش پررنگی داشته باشد تا ما فضایی را بسازیم که افراد بهتر همدیگر را بشنوند و با هم ارتباط برقرار کنند.

تصویر مفهومی انگیزه بخشی به کارکنان، بیعت مجدد و حرکت به جلو

نظر بدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

 

   

 


صفحه کلید خود را در حالت انگلیسی قرار دهید