رویکردها و استراتژی های شما در تجارت الکترونیک چیست؟

رویکردها و استراتژی های شما در تجارت الکترونیک چیست؟
  • رویکردها و استراتژی های شما در تجارت الکترونیک چیست؟

سر فصل های نوشتار

حرف اول در این آموزش

در دو دهه اخیر با پیشرفت ابزار آلات ارتباطی و دسترسی سریع به اطلاعات درحوزه تامین، تولید، توزیع، قیمت گذاری و نیاز مصرف کنند گان و کوتاه تر شدن فاصله ها، فرم تجارت و ارتباطات تجاری چهره عوض کرده است. تجارت الکترونیک پا به صحنه گذاشت و در مدت کوتاهی سهم زیادی از تجارت از طریق کانالهای ارتباطی اینترنتی در حوزه تجارت و ارتباطات میان فردی، فرد با سازمان، سازمان با سازمان، سازمان با دولت و دولتها با دولتها انجام گرفت.

تجارت الکترونیک در ایران

تا دهه هفتاد کشور ما جزو کشورهایی با جمعیت جوان محسوب میگردید و امروزه جزو کشورهای دارای سن متوسط در دنیا هستیم. این عبارات بیان میکند نسلی که در گذشته خیلی جوان به شمار میرفته، امروزه در دهه دوم و سوم زندگی خود هستند و وارد دنیای کسب و کار شده اند. تعداد زیادی شرکتهای خصوصی در همه زمینه ها تاسیس گردیده و ایران جزو کشورهایی محسوب میگردد که تعداد شرکتهای شخصی ثبت شده آمار بالایی دارد. حتی این شرکتها فراتر از مرزهای جغرافیایی پیشروی نموده و شاهد تاسیس و ثبت آنها در آسیای میانه و حوزه خلیج فارس هستیم. از طرفی دانش استفاده از تجارت الکترونیک نیز به نوبه خود پیشرفتهایی داشته اما زیرساختها آنطور که میبایست باشند، نیستند و شرایط خاص حاکم بر کشور باعث ایجاد مفاهیم چندگانه، متباین و متناقض در تجارت الکترونیک شده است.

هر استراتژی برای تجارت الکترونیک باید متناسب با هر صنعت، کسب و کار، بازار و بازه زمانی باشد. به نظر میرسد که نقاط مشترکی نیز وجود دارد که میتواند برای همه کسب و کارها بصورت مشترک استفاده شود و یک جمع بندی برای تدوین داشته باشد.


بیشتر بخوانید: آشنایی با مهندسی اجرا، متدولوژی اجرای استراتژی ها


 

 رویکردهای و استراتژی های شما در تجارت الکترونیک چیست؟ درست

تجارت الکترونیک

مبادله تجاری کالا یا خدمات که از طریق اینترنت انجام میپذیرد. تجارت الکترونیک یک رشته، میان رشته ای است که متشکل از رشته های فناوری اطلاعات، مهندسی کامپوتر، علوم کامپیوتر، مهندسی صنایع و مدیریت و اقتصاد میباشد. مهمترین نقش تجارت الکترونیک در صنایع است که شامل سهولت خرید، تبادل اطلاعات، توسعه و گسترش پوشش بازار، شناسایی سریعتر و بهینه فرصتها و تهدیدها، افزایش تنوع میزان تولید، کاهش هزینه ها و افزایش سرعت تحویل کالا میباشد.

کارایی تجارت الکترونیک

1 . سهولت در خرید: در ابتدا باید دانست که مفهوم خرید برای یک شرکت چیست. در خرید مقوله تامین، اولین مشکل ماست. این تامین درکار تولید کارخانه ای، شامل مواد، قطعات و انبارداری است، خرید و اجاره دانش افراد در قالب ساختارهای انسانی و منابع انسانی و جذب و استخدام است، شامل خرید یا اجاره دانش نهفته در سایر سازمانهای تجاری در قالب قراردادهای مشارکت است.

2. سهولت تبادل اطلاعات: انتظار ما از تجارت الکترونیک ورود و خروج اطلاعات میباشد. اطلاعات ورودی به سازمان چه در زمینه های تولید و روشهای تولید، چه در حیطه جذب استخدام و نگهداری و اتقا و آموزش پرسنل، چه در حیطه روشهای تامین مالی و سرمایه گذاری، چه در شیوه های قیمت گذاری،شیوه های ارتقا، ما نیازمند اطلاعات هستیم که یا راساً از طریق خودمان جذب و نگهداری میشود و یا از طریق مشاهده رفتار رقبای هم صنف یا مصرف کنندگان کسب میگردد. اطلاعات تحلیل شده کمک شایانی به تصمیم گیری ما در امر تولید، توزیع و انتخاب اولویتهای ما در محصول میکند.

از طرفی این تصمیمات (چه در حیطه شرکتهایی که میتوانند در زنجیره تامین و توزیع با ما بهترین همکاری را داشته باشند و چه در حیطه مشتریانی که ما هزینه جستجو برای آنها را کمتر میکنیم) باید به صورت اطلاعاتی به بیرون سیستم منتقل شود. در نتیجه ارائه اطلاعات و خرید اطلاعات در حیطه تجارت الکترونیک قرار می گیرد.


بیشتر بخوانید: روش های افزایش اثربخشی برنامه های استراتژیک

موضوع  رویکردهای و استراتژی های شما در تجارت الکترونیک چیست؟

هیچگاه تضمینی برای دریافت اطلاعات درست وجود ندارد. امروزه شیوه هایی توسط شرکتها استفاده میگردد که جزو شیوه های نسل اول برنامه ریزیهای استراتژیک میباشد که یکی از آنها تخریب بود و به شیوه هایی اطلاعات غیر واقع یا نیمه واقع در بازار منتشر میگردد که برای گمراه سازی در مسیر کسب و کارها بکار میرود. اطلاعات در فضای بیکران پراکنده است و این ما هستیم که باید اطلاعات صحیح را انتخاب نموده و براساس ترکیب آنها مسیر خود را بچینیم. بنابراین وظیفه هر روزه سازمان، چگونگی بازسازی و فیلترینگ این اطلاعات میباشد. یکی از ساده ترین روشها این است که شرکتها به صورت غریزی این کار را انجام میدهند. در دنیایی که اطلاعات لحظه به لحظه در حال تغییر است یکی از بهترین شیوه های دریافت اطلاعات صحیح، استفاده از اطلاعات بهترین شرکای تجاری ما میباشند.

ارزهای دیجیتال در تجارت الکترونیک

ارزهای دیجیتال، فرزندان لاجرم تجارت دیجیتال میباشند. پول به عنوان یک منبع تولید هم خودش قیمت دارد و هم فرآیند دست به دست کردن و گردش آن قیمت دارد و اصول اقتصاددانان با پدیده سرعت گردش پول دست به گریبان هستند. هرچه سرعت تبادلات و تولید در یک اقتصاد بالا رود سرعت گردش پول نیز بالاتر میرود و باعث افزایش سرعت اقتصاد میشود. بنابراین وقتی فرآیندهای تجاری در دنیا سرعت میگیرد باید از پولی استفاده کرد که با سرعت بیشتری جابه جا گردد. در دو دهه آینده بخش عظیمی از صنایع کوچک توسط ارزهای دیجیتال انجام بپذیرد. به علت اینکه پولهای دیجیتالی دارای هزینه هستند و بکار انداختن آنها، در حال حاضر باعث ایجاد بی ثباتی پولهای امروزی میگردد.

 رویکردهای و استراتژی های شما در تجارت الکترونیک چیست؟ صحیح

حرف آخر در این آموزش

تجارت الکترونیک صرفاً خرید و فروش آنلاین نیست. فضای الکترونیک بستری است برای انوع تجارت ها که یکی از آنها میتواند خرید آنلاین باشد.


بیشتر بخوانید: بررسی رویکردهای متفاوت به برنامه ریزی استراتژیک در کسب و کار


رایگان
جهت ثبت نظر و رأی باید وارد حساب کاربری خود شوید . ورود به حساب کاربری

مطالب مرتبط