با سلام. استاد نظری مهرابی در فصل قبل در بخش عصرهای مارکتینگ فرمودند که تحلیل کمی میزان عرضه و تقاضا در فصل بعد (تحقیقات بازار) یعنی همین فصل توضیح داده میشه در صورتی که توضیحات این فصل بیشتر در مورد تدوین رویکرد برای حل مسئله میباشد و بنده در این فصل به چنین درسافتی در مورد تحلیل عرضه و تقاضا نرسیدم پاسخ : سلام و عرض ادب با تشکر از توجه شما علت اصلی این موضوع احتمالا به دلیل متفاوت بودن اساتید هست. درس تحقیقات بازار یابی رو استاد مهرابی نگفتن و رویکرد استاد این درس کمی متفاوت بوده البته به مباحث تحقیفات کمی و کیفی ورود شده ،ولی ابهام شما کاملا بجا هست. با تیم اموزش موضوع شما مطرح میشه و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.در اپدیت های بعدی و همچنین کارگاه های آتی هم سعی میکنیم به چنین موضوعاتی بپردازیم و محتوا در اختیار شما قرار داده خواهد شد.
سلام و وقت بخیر. اکثر روشهای مطرح شده برای روشهای فنون فرافکن مربوط به مدل b2c بود. لطفا روشهای غیر مستقیم برای b2b و منابع بیشتر برای مطالعه هم معرفی بفرمایید. پاسخ : سلام همراه گرامی تحقیقات فرافکنی برای اندازه گیری استفاده نمی شود(مثل تحقیقات میدانی) اما به منظور پی بردن به احساسات،باورها، نگرش ها و انگیزه هایی که برای بسیاری از مصرف کنندگان بیان آن دشوار است، مفید است.روش های فرافکنی به پژوهشگر کمک می کند تا به گونه ای که افراد احساس ناراحتی نکنند به دنیای شخصی آنها وارد شده و به کشف دیدگاه های درونی آنها بپردازد.و تقسیم بندی این فنون به b2b و b2c صحیح نیست. میتوانید از کتاب تحقیقات بازار در عمل آقای پل ان هیگ یا کتاب تحقیقات بازاریابی صنعتی آقای روت مک نیل استفاده کنید