فایل های کوچینگ

معرفی و سیلابس play

معرفی و سیلابس

00:01:24
چرایی و اهمیت کوچینگ play

چرایی و اهمیت کوچینگ

00:10:27
  تعریف و مفهوم کوچینگ play

تعریف و مفهوم کوچینگ

00:10:55
مزایای کوچینگ play

مزایای کوچینگ

00:08:45
مهارت های شنیدن play

مهارت های شنیدن

00:09:03
مهارت پرسش play

مهارت پرسش

00:07:36
مهارت بازخورد play

مهارت بازخورد

00:07:19
یادگیری play

یادگیری

00:06:18
تیزر play

تیزر

00:00:58
خرید دوره
قيمت پکیج :7,900,000
5,530,000 تومان

موجودی کیف پول :0

در صورتیکه کد تخفیف دارید وارد نمایید


 در این درس شما ابتدا با چرایی و اهمیت و تعریف و مفهوم کوچینگ آشنا می شوید و سپس مهارت های شنیدن،مهارت پرسش،مهارت بازخورد و یادگیری را فرا می گیرید.

این درس توسط حسین گایینی از اساتید مدرسه کسب و کار ماهان در فضای استودیویی و با فیلم برداری و تدوین حرفه ای ارائه شده است.

تمرین برای این درس : ۱- با یک نفر از اطرافیان خود وارد گفتگو شوید و از او بخواهید یک مسئله‌ خودش را برای شما تعریف کند و شما به او گوش کنید. بنویسید که در سه سطح (به تفکیک هر سطح) چه چیزهایی از او شنیدید. ۲- از یکی از همکاران یا اطرافیان خود درخواست بازخورد کنید. بنویسید که چه مواردی را در ارایه بازخورد موثر رعایت کرد و در چه مواردی فرایند بازخوردش نیاز به بهبود دارد. شما پس از دریافت بازخورد از ایشان چگونه واکنش نشان دادید و چه اقدامی انجام دادید.

 
  1. درود در تمرین یک کوچینگ منظور شما از سه سطح در مهارت شنیدن چیست

    پاسخ : سلام و درود قابل تعامل در خصوص گوش دادن این است که ما حالت صفر و یک در گوش دادن نداریم، بلکه با یک طیف ازا گوش ندادن تا گوش دادن عمیق مواجه هستیم ۱-گوش دادن مصنوعی این نوع گوش دادن در واقع تظاهر به گوش دادن است. بارها شده که اطرافیانمان (فرزند، همسر و یا یک همکار) با ما صحبت می کند و ما نیز با حرکت دادن سر تظاهر به نشان دادن علاقه خود به شنیدن می کنیم در حالیکه افکارمان به گونه ای به پرواز در آمده اند که گویی در آن لحظه و آنجا حضور نداریم. ممکن است طرف مقابل متوجه گوش ندادن ما نشود و یا احساس کند که نصفه و نیمه به آن ها گوش می دهیم اما آنچه مسلم است، گر از ما بپرسند که راجع به چه چیزی صحبت می کردند، خیلی ورودی قابل قبولی به بحث نخواهیم داشت. ۲-گوش دادن مکالمه‌ای این نوع گوش دادن شیوه ای متداول است که ما به صورت عادی در تعاملات زندگی روزانه از آن استفاده می کنیم. تمرکز ما در این نوع شنیدن هم بر روی آنچه که دیگران می گویند هست و آنچه که صدای درون ما (افکار) به ما گویند. به عبارت دیگر تمرکز ما بین مخاطب و خودمان تقسیم می شود. ۳-گوش دادن فعال یک کوچ می بایست خود را به مهارت گوش دادن فعال تجهیز کند. یک کوچ باید بتواند به صورت فعال به پیامی که یک کلاینت منتقل می کند گوش دهد. کوچ باید قادر باشد - بر آنچه که کلاینت می گوید متمرکز بماند تا به صورت کامل آنچه را که مراجع می گوید، کاملا درک کند. - بیشتر بر پردازش آنچه که کلاینت سعی در بین آن دارد متمرکز شود تا اینکه تمرکزش بر حرف زدن و صحبت کردن باشد. - از حقایقی که از سوی مراجع مطرح می شود یادداشت برداری کند - با واکشنی مناسب و غیر جهت دهنده به کلاینت بفهماند که به او فعالانه گوش می دهد. - شفاف سازی آنچه که کلاینت می گوید از طریق پرسش سوالات شفاف کننده، تکرار و یا خلاصه کردن مطالب مطرح شدهبه عبارت ساده در این سبک از گوش دادن، کوچ تلاش دارد که آنچه که مطرح می شود را به خوبی و با تمامیت درک کند. شنونده اطلاعات را جمع می کند و فعالانه شکاف های موجود را تکمیل می کند تا تصویر کاملتری از رویداد به دست بیاورد.
  2. سلام منظور از تمرین ۱ که در سه سطح به تفکیک بنویسیم دقیقا چیست؟میشه بیشتر توضیح بدهید.

    پاسخ : سلام و درود قابل تعامل در خصوص گوش دادن این است که ما حالت صفر و یک در گوش دادن نداریم، بلکه با یک طیف ازا گوش ندادن تا گوش دادن عمیق مواجه هستیم ۱-گوش دادن مصنوعی این نوع گوش دادن در واقع تظاهر به گوش دادن است. بارها شده که اطرافیانمان (فرزند، همسر و یا یک همکار) با ما صحبت می کند و ما نیز با حرکت دادن سر تظاهر به نشان دادن علاقه خود به شنیدن می کنیم در حالیکه افکارمان به گونه ای به پرواز در آمده اند که گویی در آن لحظه و آنجا حضور نداریم. ممکن است طرف مقابل متوجه گوش ندادن ما نشود و یا احساس کند که نصفه و نیمه به آن ها گوش می دهیم اما آنچه مسلم است، گر از ما بپرسند که راجع به چه چیزی صحبت می کردند، خیلی ورودی قابل قبولی به بحث نخواهیم داشت. ۲-گوش دادن مکالمه‌ای این نوع گوش دادن شیوه ای متداول است که ما به صورت عادی در تعاملات زندگی روزانه از آن استفاده می کنیم. تمرکز ما در این نوع شنیدن هم بر روی آنچه که دیگران می گویند هست و آنچه که صدای درون ما (افکار) به ما گویند. به عبارت دیگر تمرکز ما بین مخاطب و خودمان تقسیم می شود. ۳-گوش دادن فعال یک کوچ می بایست خود را به مهارت گوش دادن فعال تجهیز کند. یک کوچ باید بتواند به صورت فعال به پیامی که یک کلاینت منتقل می کند گوش دهد. کوچ باید قادر باشد - بر آنچه که کلاینت می گوید متمرکز بماند تا به صورت کامل آنچه را که مراجع می گوید، کاملا درک کند. - بیشتر بر پردازش آنچه که کلاینت سعی در بین آن دارد متمرکز شود تا اینکه تمرکزش بر حرف زدن و صحبت کردن باشد. - از حقایقی که از سوی مراجع مطرح می شود یادداشت برداری کند - با واکشنی مناسب و غیر جهت دهنده به کلاینت بفهماند که به او فعالانه گوش می دهد. - شفاف سازی آنچه که کلاینت می گوید از طریق پرسش سوالات شفاف کننده، تکرار و یا خلاصه کردن مطالب مطرح شدهبه عبارت ساده در این سبک از گوش دادن، کوچ تلاش دارد که آنچه که مطرح می شود را به خوبی و با تمامیت درک کند. شنونده اطلاعات را جمع می کند و فعالانه شکاف های موجود را تکمیل می کند تا تصویر کاملتری از رویداد به دست بیاورد.
  3. برای بهبود کوچینگ کتاب و فیلم‌های آموزشی دیگری هست یا خیر ؟

    پاسخ : سلام همراه گرامی 1-مربی گری سازمانی: آموزه های رفتاری مثبت گرا برای رهبران و مدیران مت درایور، محمد ذاکری (مترجم) ناشر:جهاد دانشگاهی 2-فنون و ابزارهای مربیگری در توسعه رهبری ایرج سلطانی ناشر:ارکان دانش 3-اصول و مبانی مربیگری در سازمانهای پیشرو محمود احمدی شریف، حسین صفرزاده، علیرضا ذاکری ناشر:جهاد دانشگاهی
سوال بپرسید
سوالات کوچینگ
جهت استفاده از این امکان باید پکیج را خریداری نمایید .
جهت مشاهده جزوات باید پکیج را خریداری نمایید .خرید پکیج
جهت شرکت در فرم نظرسنجی استاد باید ابتدا محصول را خریداری کرده باشید و وارد حساب کاربری خود شوید .خرید پکیج