با سلام. استاد در بخش عصرهای مارکتینگ در دقیقه 28 فرمودند که تحلیل کمی میزان عرضه و تقاضا در فصل بعد (تحقیقات بازار) توضیح داده میشه در صورتی که توضیحات این فصل بیشتر در مورد تدوین رویکرد برای حل مسئله میباشد و بنده در این فصل به چنین دریافتی در مورد تحلیل عرضه و تقاضا نرسیدم پاسخ : سلام و عرض ادب با تشکر از توجه شما علت اصلی این موضوع احتمالا به دلیل متفاوت بودن اساتید هست. درس تحقیقات بازار یابی رو استاد مهرابی نگفتن و رویکرد استاد این درس کمی متفاوت بوده البته به مباحث تحقیفات کمی و کیفی ورود شده ،ولی ابهام شما کاملا بجا هست. با تیم اموزش موضوع شما مطرح میشه و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.در اپدیت های بعدی و همچنین کارگاه های آتی هم سعی میکنیم به چنین موضوعاتی بپردازیم و محتوا در اختیار شما قرار داده خواهد شد.
با سلام در مبحث اصول مارکتینک استاد فرمودند که محاسبه فروش از دست رفته درکسب و کار حائز اهمیت می باشد لذا درخواست داشتم بابت محاسبه فروش از دست رفته ایا فرمول خاصی وجود دارد یا نحوه محاسبه آن را توضیح دهید. پاسخ : با سلام نحوه محاسبه به شرح زیر است: LSC = FAD x USP x (1 – UFR) x SF LSC فروش از دست رفته FAD پیش بینی تقاضا USP قیمت هر واحد فروش UFR نرخ کشش SF کمبود موجودی
عرض سلام و ادب دارم سوال بنده اینه بهترین و کوتاه ترین راه برای اطلاع پیدا کردن از رقبا چی هست نحوه جمع آوری اطلاعات از رقبارو در واقع می خوام بدونم پاسخ : با سلام لطفا به درس تحقیق بازار رجوع فرمایید.