دوره مدیریت برنامه ریزی استراتژیک

دوره مدیریت برنامه ریزی استراتژیک

دوره آموزشی مدیریت برنامه ریزی استراتژیک

در حقیقت برنامه‌ریزی استراتژیک یک تلاش منظم و مستمر است که زیرساخت‌های تصمیم‌گیری و اجرا را در سازمان شکل می‌دهد. این تلاش سبب می‌شود تا مشخص کنیم که سازمان چیست، چه چیزی را ارائه می‌کند، چرا این محصول را ارائه می‌دهد و برای چه کسی ارائه می‌کند

برنامه ریزی استراتژیک به موفقیت بلندمدت سازمان توجه دارد. بنابراین تمرکز آن بر آینده است، به عبارتی در این مرحله تلاش می‌شود تا آینده سازمان ترسیم شود.
امروزه سازمانها با محیطی متلاطم و نا آرام روبرو هستند که نرخ تغییرات محیطی باعث میشود تا مدل‌های برنامه ریزی استراتژیک نیز دچار تحولات اساسی شود. تهدیدهای محیطی از هر سو حیات و بقای سازمان ها را تهدید می کند. سازمان ها باید جایگاه فعلی خود را شناخته، نقاط قوت و ضعف خود را دقيقا تحلیل کرده و با تکیه بر نقاط قوت از فرصت های محیطی استفاده کرده و خود را برای برخورد با تهديدها آماده کنند. این مهم در قالب برنامه ریزی استراتژیک امکان پذیر است.

سرفصل های دوره مدیریت برنامه ریزی استراتژیک

دوره مدیریت برنامه‌ریزی استراتژیک دوره‌ای است که به افراد و کارشناسان در حوزه مدیریت و تصمیم‌گیری استراتژیک کمک می‌کند تا مهارت‌ها و دانش لازم برای توسعه و اجرای استراتژی‌های موفق در سازمان‌ها و شرکت‌ها را بیاموزند. این دوره می‌تواند در سطوح مختلفی از سازمان‌ها ارائه شود و شامل موارد زیر می‌شود:
1. مبانی استراتژیک: در این بخش، مفاهیم اساسی مرتبط با استراتژی‌های سازمانی مانند مأموریت، اهداف، و ارزش‌های سازمانی آموزش داده می‌شود.
2. تحلیل محیطی: ارائه دانش و روش‌هایی برای تحلیل محیط خارجی و داخلی سازمان به منظور شناخت بهتر فرصت‌ها و تهدیدها و نقاط قوت و ضعف سازمان.
3. تعیین استراتژی‌ها: مرحله تعیین استراتژی‌های سازمان با توجه به تحلیل محیطی و منابع موجود.
4. برنامه‌ریزی استراتژیک: ایجاد یک برنامه عملی برای اجرای استراتژی‌های تعیین شده با تعیین اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت، مسئولیت‌ها، و منابع مورد نیاز.
5. اجرا و نظارت: مراحل اجرای برنامه‌ریزی استراتژیک و نظارت بر پیشرفت و تغییرات در حین اجرا.
6. ارزیابی و بازخورد: ارزیابی نتایج اجرای استراتژی‌ها و تصمیم‌گیری در مورد تغییرات و بهبودهای لازم.

مخاطبین دوره مدیریت برنامه‌ریزی استراتژیک

دوره مدیریت برنامه‌ریزی استراتژیک می‌تواند به گروه‌های مختلفی از افراد و سازمان‌ها مخصوصاً در سطوح مختلف سازمانی و در حوزه‌های مختلف مفید باشد. مخاطبین اصلی این دوره عبارتند از:
1. مدیران ارشد و مدیران عالی: مدیران ارشد و مدیران اجرایی در سازمان‌ها که به تدوین و اجرای استراتژی‌های سازمانی مسئولیت دارند. این دوره برای آنها اهمیت بسیاری دارد تا بتوانند استراتژی‌های موثر و پایداری برای سازمان تعیین کنند.
2. تیم‌های مدیریتی: اعضای تیم‌های مدیریتی و کارکنان سازمان که در تصمیم‌گیری‌ها و اجرای استراتژی‌ها نقش دارند. این دوره به آنها کمک می‌کند تا بهترین روش‌ها و تکنیک‌ها را برای مدیریت استراتژیک بیاموزند.
3. مشاوران و مدرسان مدیریت: افرادی که به عنوان مشاور یا مدرس در زمینه مدیریت فعالیت می‌کنند و می‌خواهند مهارت‌های برنامه‌ریزی استراتژیک خود را بهبود بخشند تا به مشتریان یا دانشجویان خود خدمات بهتری ارائه دهند.
4. کارآفرینان و مدیران کسب‌وکارهای کوچک و متوسط: افرادی که کسب‌وکارهای خود را اداره می‌کنند و نیاز به توسعه و اجرای استراتژی‌های کسب‌وکاری دارند.
5. دانشجویان و دانش‌آموختگان مدیریت: افرادی که در دوره‌های تحصیلی مرتبط با مدیریت تحصیل می‌کنند یا در جستجوی آموزش‌های تخصصی در زمینه مدیریت هستند.
6. علاقمندان به موضوع: افرادی که به عنوان علاقه‌مندان به مدیریت و برنامه‌ریزی استراتژیک بدون توجه به نقش یا وضعیت سازمانی خود، می‌خواهند مفاهیم اساسی و تکنیک‌های برنامه‌ریزی استراتژیک را یاد بگیرند.
از آنجایی که دوره مدیریت برنامه‌ریزی استراتژیک مفاهیم و ابزارهای اساسی را پوشش می‌دهد، مخاطبین متناسب با نیازهایشان می‌توانند از این دوره بهره‌برداری کنند.


450,000 تومان
جهت ثبت نظر و رأی باید وارد حساب کاربری خود شوید . ورود به حساب کاربری

مطالب مرتبط