باورها در رهبری

باورها در رهبری
  • باورها در رهبری
    باورها در رهبری

موضوع مقاله آموزش در سایت حرفه پلاس: باورها در رهبری

 تصویر اقای امین القاسی زارده

 مدرس آموزش 

 جناب آقای امین القاسی زاده 

 

 

سر فصل های نوشتار

باور

کلام

تغییر باور

متمرکز شدن

باور ناپیدا

این موارد را در خودتان تقویت کنید

تصویر مربوط به باور های رهبری

حرف اول در این آموزش

دارن هاردی میگوید:" ما باورهای مان را زندگی میکنیم"
پس هر چیزی را که باور کردیم، میتوانیم خلقش کنیم البته به شرط اقدام

باور

• باور اصل نیست: یعنی هر چیزی که ما الان داریم زندگی می کنیم، هر جایگاهی که در حال حاضر داریم، باورهای گذشتگانمان هستند مثل پدر، مادر، معلم و ... که تمام باور های ما را شکل دادند. 
• باورها شنیده ها و تجربیات ما هستند. هرآنچه که شنیدیم، تجربه کردیم، چه بشود و چه نشود برای ما یک باوری ساخته شده و هر چه بزرگ تر شدیم این باورها در ما نهادینه تر می شود و از ما محافظت می کنند و بعد از سال ها ما آن باورها را به جلو می بریم و زندگی می کنیم.
• هر جایگاهی که الان در زندگی داریم حاصل افکار باورها و اقداماتی است که ما برای خواسته هایمان انجام دادیم.
نکته: خوشحال باشیم که تمام این باور ها به سرعت قابل تغییر و قابل باز سازی است. 

کلام

- اولین چیزی که روی زندگی کاری و شخصی و باورهای مان تاثیر دارد کلام است. این کلام خیلی به سرعت برای ما باور می سازد و می توان گفت ضمیر ناخودآگاه ما را برنامه ریزی می کند. زیرا نود و هفت درصد از رفتارهای ما منشا در ضمیر ناخودآگاه ما دارد که همان باورهای ما است و توسط دیگران برنامه ریزی می شود.
- هر کلام، هر فکر یا هر موضوعی را که می بینیم آن باور را خلق می کنیم و می سازیم.
- کلمه ای به نام « نکند » کلمه ای است که ما نسبت به آن مقاومت داریم. مقاومت یعنی ترس. کلمات منفی از ترس به وجود می آید و به سرعت در زندگی مان جذب می شود. 

تغییر باور

اولین کلمه برای تغییر باور، پذیرش است. بپذیریم جایگاهی که در حال حاضر داریم، جایگاهی است که خود انتخاب کرده ایم و مسئول تغییر زندگی خود هستیم. وقتی بپذیرم که این باورها را من به آن دامن زدم و نگویم که دیگران به من داند و اگر من بپذیرم که می خواهم و می توانم این باورها را تغییر بدهم این اولین قدمی است که یک اقدام بزرگ انجام دهیم.
من مسئول تغییر زندگی خودم هستم من باید بپذیرم که باید همه چیز را خودم درست کنم. 

متمرکز شدن

آرزو یعنی باور داشتن به یک موردی. وقتی آرزو و خواسته ای داریم، یعنی توانایی انجام آن را داریم و باور آن را داریم. پس اگر امروز باور داریم که می خواهیم کاری را انجام بدهیم یا در ذهنمان آمد که آرزویی داشته باشیم اولین کار متمرکز شدن روی آن کار است. وقتی که تمرکز کنیم که ما می توانیم یک کاری را انجام بدهیم پس باور توانستن و خلق آن کار را با اقدام و پیگیری، انجام شدنی می کنیم و انجام می دهیم.
اولین کار این است که باید بنویسیم و تلقین کنیم که آن اتفاق افتاده و هر روز باورهای محدود شده را با اقدام و پیگیری قوی تر و خودمان را قدرت مندتر کنیم. با هر کلام یا هر فکری و یا هر موضوعی که می بینیم، آن باور را خلق نموده و می سازیم. 

باور ناپیدا

- اهمیت کلام مان، افکار مان، دوستانمان، کتابی که می خوانیم، تلویزیونی که نگاه می کنیم و ... خیلی در شکل گیری باورهایمان اهمیت دارد. 
NLP می گوید: اگر در جهان هستی کسی به یک خواسته ای رسیده است پس شما هم اگر باور کنید و برایش اقدام کنید مطمئنا به آن می رسید. اگر به موردی نرسیدیم هنوز شاید باورش نداشتید. بعضی وقت ها ما به یک هدفی نمی رسیم خیلی تلاش می-کنیم و خیلی غر می زنیم غافل از این که ما فقط باید باورمان و مدل پیگیرمان را تغییر بدهیم. هر کسی که می بینیم به خواسته ای رسیده است باید بدانیم که او باور کرده، پیگیری کرده، اقدام کرده و نتیجه گرفته است. 
- مهم ترین آیتمی است که یک انسان دارد قدرتی است که خداوند در جودش گذاشته و چون روح خدا در وجود مان دمیده شده این یعنی بالاترین قدرت. 
- گاهی ما هدفی داریم و می خواهیم به آن برسیم لذا خیلی مواقع دیدگاه ها و حرف های دیگران را می شنویم و با آنها مشورت کنیم. ولی مشورت کردن با تاییدیه گرفتن خیلی فرق می کند هر وقت یک خواسته ای داریم اول باور شدنش را در خودمان تقویت کنیم و بعد به جلو برویم. خیلی به دیدگاه و حرف های دیگران گوش ندهیم و برای همین از خواسته ها و باورهای خودمان کوتاه نیاییم.

این موارد را در خودتان تقویت کنید

1. رها بودن: با تمام وجود اهداف تان را پیگیری کنید، اگر نشد بر این باور باشید که قرار است اتفاق بهتری رخ دهد.
2. توکل کردن به خداوند: زیرا بالاترین قدرت و بالاترین باور را ما می توانیم از خداوند دریافت کنیم، جلو رویم و برای آن اقدام کنیم.
خانم نفیسه معتکف مترجم کتاب راز، وقتی کتاب راز را ترجمه می کردند باور داشتند که این کتاب بهترین چاپ را خواهد داشت. با توکل به خدا و ایمان داشتن باورهای ما شدنی می شود. باور یک اصل نیست. جهان هستی بر شدن است. بعد از باور کردن باید درخواست های خود را کتبا بنویسیم و در جهان هستی نشر دهیم. از این بزرگترین قانون استفاده نماییم. در کتاب قران در آیه صد و هشتاد و شش سوره بقره آمده که: حتما و حتما از خداوند درخواست نماید تا اتفاقات بیفتد. از خداوند بابت فرصت هایی که در اختیارمان قرار می دهد سپاسگزار باشیم و هیچ گاه بابت خواسته هایم شرط نگذاریم و مراقب کلاممان باشیم و غر نزنیم.

تصویر موضوع باور های رهبری

حرف آخر در این آموزش

باید در جهان هستی باور کنیم و برای خواسته های خود درخواست بفرستیم. از جهان هستی کم نخواهید. بدانید هر کسی هر جایگاهی دارد بر اساس باورها و اقداماتش به این جایگاه رسیده است.

موضوعات مرتبط با موضوع آموزش باورها در رهبری در سایت حرفه پلاس

عملی کردن دانسته ها

مهارت های مسئله یابی ،تصمیم گیری و حل مسئله

تحلیل کتاب با چرا شروع کنید - رهبران بزرگ چگونه الهام‌بخش دیگران می‌شوند؟

مدیریت به سبک جهانی

کوچینگ راهکاری جدید برای کسب نتایج مطلوب در کسب و کار و سازمان ها

هوش هیجانی

ماهیت رهبری

سبک های رهبری

نقش آرمان در رهبری

باورها در رهبری

تصمیم گیری و حل خلاق مسئله

شایستگی های رهبری مدیران ارشد

چگونگی رویارویی با ترس


رایگان
جهت ثبت نظر و رأی باید وارد حساب کاربری خود شوید . ورود به حساب کاربری

مطالب مرتبط