تحلیل ارزهای دیجیتال

تحلیل ارزهای دیجیتال
  • تحلیل ارزهای دیجیتال

 سر فصل های نوشتار

  • مشخصات پول
  • انواع پول
  • بانک مرکزی و پول
  • ارزهای دیجیتال (Digital Currency)
  • بازی رمزهای دیجیتال

 

 

حرف اول در این آموزش

در دنیای اقتصاد، پول از آیتم های کلیدی می باشد. در قدیم شاهد پایاپای (ارایه کالا در برابر خدمات) بودن معاملات بودیم تا اینکه بشر پول را اختراع کرد تا بدین وسیله مبادلات را تسهیل نماید. در تاریخ پول مورد استفاده در تمامی کشورهای دنیا، پول کالایی بوده ‌است.

تحلیل ارزهای دیجیتال

مشخصات پول

1.وسیله مبادله 
2.وسیله سنجش ارزش 
3.وسیله پرداخت های آتی 
4.وسیله ذخیره ارزش 
5.قابل قبول بودنش برای عامه مردم (مثلا ریال قابل پذیرش در کشورهایی همچون عراق است ولی در کشور برزیل قابل قبول نیست اما دلار و یورو مورد قبول عامه مردم در سراسر دنیا است)

انواع پول

پولهای فلزی اولین پولهایی بودندکه در اقتصاد تعریف می شد. پولهای نقره ای، مسی و طلایی از انواع دیگر پول بودند. طلا تنها فلزی است که به طور طبیعی در اقتصاد وجود دارد و عملا اولین پولهایی که ماندگار شد و ما می توانیم در موزه ها ببینیم همین پولهای طلایی است. البته به طلا آلیاژهای دیگر جهت استحکام و سفت شدن اضافه می شد که این امر باعث ناخالصی های مختلف در انواع پول در جاهای مختلف شده و ارزش آن ها را در هر دولت یا حکومت و حتی منطقه نسبت به هم متفاوت می کرد (پولهای ذاتی).

ارزش پولها به ذات پولهاست در قدیم اکثر مبادلات دنیا با این پولهای ذاتی بود. حتی گفته می شد "اگر می خواهید قدرت اقتصادی یک کشوری را ارزیابی کنید، ببینید چه میزان طلا دارند" به عبارتی میزان طلا نشان دهنده قدرت اقتصادی آن کشور بود و حتی اولین استثمارهای دنیا نیز برای دستیابی به معادن طلا بود. در واقع طلا حکم بیمه برای مردم را داشته و درحال حاضر هم همین طور است و اصلی ترین تقاضای طلا برای پس انداز و بیمه شدن در برابر بحران های اقتصادی است. از آنجا که نگهداری طلا به دلیل سرقت کار مشکلی بود در سوئیس بانکهایی به وجود آمدند که طلا را از افراد می گرفتند و در ازاء آن حواله ای به صاحب طلا می دادند (حواله طلا). در دهه 70 ظهور پول های اعتباری را در دنیا با تولد بانک های مرکزی اتفاق افتاد.

بانک مرکزی و پول

یکی از وظایف بانک مرکزی تولید، کنترل و ارزش پول است. براین اساس بانک های مرکزی موظف به تولید اسکناس شدند و پول های اعتباری به پشتوانه پولهای ذاتی که طلا بود شکل گرفت و خیلی از کشور ها براساس ذخایر طلا شروع به ایجاد اسکناس کردند که این پول اعتباری با امضای رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد اعتبار پیدا می کرد و به نام اوراق بهادار نامگذاری شد.
حجم زیاد این پول ها باعث ایجاد تورم می شود و در نتیجه وقتی ارزش پولهای اعتباری کم می شود مردم دوباره به دنبال پول ذاتی که همان سکه است هجوم می برند. پولهای اعتباری باید دارای مشخصاتی باشند که امنیت آن را تامین کند. مثلا باید نخ داشته باشد، با جوهر مخصوص ایجاد شده باشد در نور مادون بنفش رنگ دیگری بشود و در زوایای مختلف تغییر رنگ بدهد. صادر کننده پول های اعتباری بانک های مرکزی هستند لذا برای انتقال این پولها باید در محل صدور تاییدیه بگیرند. 


 دوره آموزش مقدماتی بورس حرفه پلاس


ارزهای دیجیتال (Digital Currency)

در دهه 80 به بعد با به وجود آمدن ابزار پولی ابرقدرت نقل و انتقال شمرده و کنترل شده شد و باعث شد که دنیا به دنبال راهکار جدید بگردد که این شرایط را عوض نماید. این ارزها مشخصاتی دارند:
1- تعدادشان محدود است 
2- مقبولیت آنها مهم است 
امنیت این ارزها بر اساس سیستم Block Change (زنجیره اطلاعات) می باشد.
پولشویی در ارزهای دیجیتال کنترل نمی شود و می تواند روشی برای خرید تروریستها باشد. لذا بحث محدودیت آنها در بعضی کشورها مثل چین، هند وکره جنوبی شروع شد. در کشورهایی که ارزهای دیجیتال مجار بود برای تبدیل ارزهای دیجیتال در صرافی ها باید مشخصات کامل و حساب بانکی نوشته شود تا در این مقطع پولشویی قابل کنترل شد. 

اولین ارز دیجیتال که بوجود آمد بیت کوین ها بودندکه نوسان خیلی بالایی نیز داشته است. ویژگی ارزهای دیجیتال این است که محدود هستند، در فضای اینترنت هستند، هیچ کشوری نمی تواند آنها را شناسایی کند و می توان با تعریف کدهای شانزده رقمی در کیف پولهایی براحتی آن را انتقال داد. تقلب در ارزهای دیجیتال وجود ندارد چون همه زنجیره یک کپی از آن را دارند و همه باید تایید کنند که چه اتفاقی در این سیستم بوجود می آید. 

بازی رمزهای دیجیتال

1) ماینینگ: کسانی که رمز را می گشایند انتقال می دهند و این تاییدیه را صادر می کنند. ماینینگ ها درصدی را بابت کاری که انجام می دهند به خود اختصاص می دهند. برای ماین کردن یک ارز دیجیتال به چهار چیز احتیاج داریم: 
آ) سخت افزاری که از کارت گرافیک تشکیل شده است.
ب) بحث میزان برقی که استفاده می شود. کسانی در دنیا برنده اند که بر ق های ارزان تری داشته باشند. 
ج) اینترنت point to point نیاز داریم که قطع و وصل نشود. 
د) دانش فنی که اولا روی کدام ارز کار کنیم. دوما این ارز درکجا پولهای کار هست.
ارزهای دیجیتال ارزهای پر ریسک هستند چرا که محبوبیت و مقبولیت نقش کلیدی در آنها دارد
2) دومین بازیگران بازار ارز،کسانی هستند که بیشتر در خرید و فروش این ارزها هستند. که داری میزان ریسک بالا می باشد.


 دوره آموزشی ارزهای دیجیتال حرفه پلاس


حرف آخر در این آموزش

ارزش ارزهای دیجیتال به محبوبیت و مقبولیت آنها برمی گردد. از آنجا که مردم دنبال آزادی هستند و نمی خواهند کسی آن ها را کنترل کند، پیش بینی دنیا و اقتصاددانان دنیا این است که که مردم به سمت ارزهای دیجیتال تمایل پیدا می کنند و شاهد افزایش تقاضای ارز دیجیتال در اقتصاد هستیم.

تصویر مفهومی تحلیل ارزهای دیجیتال

موضوعات مرتبط


رایگان
جهت ثبت نظر و رأی باید وارد حساب کاربری خود شوید . ورود به حساب کاربری