جنگ های آینده یا (NLW)

جنگ های آینده یا (NLW)

سر فصل های نوشتار

حرف اول در این آموزش

جنگ، یکی از قوی ترین بیزینس ها در دنیاست و تمام آنچه که مربوط به مایحتاج جنگ می شود همیشه باعث شده ثروت ها و سرمایه گذاری های هنگفتی به سمت آن برود. نگاه ما به جنگ های آینده در درجه اول تلنگر زدن و در وهله دوم این است که آیا بیزینس ما می تواند به شکلی به این موضوع ربط پیدا نماید یا خیر.

آینده

  • آینده های ممکن
  • آینده های محتمل
  • آینده های مطلوب

موضوع جنگ های آینده NLW

آینده محتمل

بحثی که در حوزه نیروی نظامی و جنگ است با آینده های محتمل سروکار دارد. آینده های محتمل یا اکتشافی آینده هایی هستند که در افق زمانی مورد نظر احتمال وقوع دارند و یا معمولاً قابل پیش بینی هستند. 

یکی از موارد مهم در آینده های محتمل، پیش بینی حوزه های نظامی و تهدیدات نظامی در آینده است. بحث خود را با این جمله معروف آغاز می نماییم،"آماده شدن برای جنگ یعنی نگهداری صلح". بسیاری از سرمایه گذاری هایی که در دنیا در خصوص جنگ و تولید سلاح و تجهیزات نظامی صورت می پذیرد، لزوماً برای جنگ نیست، بلکه برای حفظ و نگهداری صلح می باشد. یکی از مواردی که از سال1390 به بعد در دنیا روی آن کار می شود و شدت پیدا کرده است، تجهیزات یا سلاح های غیر کشنده و یا کمتر کشنده، تسلیحات ممنوعه، تسلیحات نامتعارف و ناتوان ساز است. در این حوضه آمریکایی ها موفق تر بود یا می توان گفت تبلیغات بیشتری دارند. بعد از واقعه یازده سپتامبر آنها به این سلاح ها بیشتر روی آوردند زیرا حس می کردند که جنگ ها در حال به درون کشیده شدن هستند. لذا ترجیح دادند از ابزارهایی استفاده نمایند که ناتوان ساز و غیر کشنده باشند. 


بیشتر بخوانید: الزامات، ضرورت و تکنیک های آینده پژوهی و مدیریت

علل استفاده از NLW

سلاح هایی از این دست باعث ترس و بازدارندگی، محدود کردن، غیر فعال کردن، فلج کردن، گیج کردن، خواب کردن، متوقف کردن، بی اثر کردن، منصرف کردن، متفرقه کردن، ایزوله کردن و حتی ایجاد عدم تمرکز می باشد. از طرف دیگر تمامی این موارد خود نوعی شوکرهای تبلیغاتی یا شوکرهای اجتماعی برای جوامع، کشورها و حتی شورش های داخلی می تواند باشد.

جنگ های آینده NLW صحیح

انواع سلاح های غیر کشنده

1. سلاح های غیرکشنده شیمیایی: این سلاح ها روی سیستم اعصاب، روان، بویایی، جنسی، پوستی و سایر اندام های بدن تاثیر می گذارند. بطور مثال بمب کی من که در سال 1994 ساخته شد و روی سیستم گوارشی سربازها اثر می گذاشت و عوارضی چون بادشکم را ایجاد می کرد. در جنگ تحمیلی ایران هم از این دسته سلاح ها استفاده می شد که روی سیستم پوستی و اعصاب سربازان اثر گذاشت.

2. سلاح های لیزری و اپتیکی: مفهوم لیزر به معنای تقویت نور به وسیله گسیل القایی تابش است که از این طریق میتوان سلاح های بسیار قوی ساخت در حالیکه فرد را نمی کشد ولی او را کور می کند. این دسته از سلاح ها لزوما در مورد انسان بکار برده نمی شمند، حتی در خصوص تانکها، تجهیزات اپتیکی و الکترونیکی و حتی خودروهای رزمی دشمن هم بکار برده می شود. سیستم عملکرد سلاح های اپتیکی به این صورت است که فرد را از یک فضای کاملا تاریک وارد فضای بشدت پر نور وارد می نمایند که این امر منجر به آسیب دیدگی چشم می گردد. روسیه در تولید این سلاح ها نسبت به آمریکا و کشورهای غربی پیشرو است.

3. سلاح های صوتی: این دسته سلاح ها با امواجی که تولید می کنند باعث کر شدن سربازان می شود. این امواج به قدری قوی هستند که هیچ سربازی قدرت مقابله با آن را ندارد و حتی گفته شده که با گوشه های خاص هم نمی توان جلوی این سلاح را گرفت.

4. سلاح های با انرژی های هدایت شونده: در این سلاح ها از امواج مایکرو ویو استفاده می شود که باعث ذوب شدن تجهیزات در جنگ ها می شود. یا نوع دیگر آن به این صورت است که وقتی به سمت فرد نشانه گیری می شود گرمایی در سطح پوست ایجاد می نماید که فرد نمی تواند هیچ چیزی را روی دست و پای خود نگه دارد. 

5. دسته الکترومغناطیس ها: دولت آمریکا به شدت روی آن سرمایه گذاری کرده و جزو مهمترین طرح ها محسوب می گردد. زیرا می توانند آن ها را با ابزارهای بسیار کوچکی طراحی کرده و به وسیله هواپیما و موشک های کروز حمل شوند و با تولید امواج الکترومغناطیسی، کامیون، هواپیما یا هر چیز دیگر را از کار انداخته و به آتش بکشند. این دسته سلاح حا جزو دسته های فانتزی به کار می روند که بیشتر برای کنترل شورش ها و جنگ های خیابانی از آن استفاده می شود.

4. دسته حیوانات جنگنده: با توجه به حمایت هایی که ازحیوانات در دنیا انجام می شود این روش زیر سوال رفته است. اما دلفین هایی طراحی شده اند که عکاسی کرده و شلیک می کنند و کبوترهایی که حامل بمب هستند و بصورت شرطی به نقطه مورد نظر رفته و آنجا را منفجر می نمایند. سگ هایی که به بمب بسته شده و تربیت می شدند که زیر تانک ها بروند. اما با توجه به حمایتهای انجمن حیوانات این دسته سلاح ها محدودتر شده است. کشور های مثل چین و ژاپن روی این سلاح به شدت در حال تحقیق هستند. 

5. دسته سلاح های میکروسربازها: بیشتر برای جاسوسی و یا انتقال ویروس هایی که مدنظر است استفاده میشوند.

6. دسته سلاح های با پوشش های خاص: در مباحث محافظت کننده و یا نامرئی کننده از آن استفاده می کنند. در مبحث محافظت کننده ها از الیاف گرافن استفاده می کنند و دنبال این هستند که پوشش و لباس سربازها از این جنس باشد، چون بسیار سبک است و مقاومت بالاتری از فولاد دارد. 

جنگ های آینده NLW درست

حرف آخر در این آموزش

در حال حاضر در بحث NLW به نتیجه رسیده اند که همه چیز می تواند تبدیل به سلاح شود. مواد لغزنده، مواد فشار، بررسی زغال و موضوعاتی این چنینی نیز مواردی هستند که روی آنها تحقیقات در حال انجام است. ایران در حوزه نظامی دارای رتبه 23 است. مهم این نیست که ما در حوزه نظامی چه رتبه ای داریم مهم این است که آیا ما برای آینده جنگ و نگهداری صلح مسلح می شویم یا خیر. در نتیجه NLW نه تنها جزء ضروریات ملی محسوب می گردد بلکه می توان از آن در حوزه بیزینس نیز استفاده نمود. 


بیشتر بخوانید: روندهای آینده و تاثیر آنها بر کسب و کارها

  


رایگان
جهت ثبت نظر و رأی باید وارد حساب کاربری خود شوید . ورود به حساب کاربری

مطالب مرتبط